اعتراض کیومرث پوراحمد به قاچاق "تیغ و ترمه" + فیلم

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما نسبت به انتشار غیرقانونی آخرین ساخته خود یعنی "تیغ و ترمه" اعتراض کرد.

به گزارش ایمنا، کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم سینمایی "تیغ و ترمه" طی پیامی نسبت به انتشار غیرقانونی آن در سایت‌های داخلی و پخش غیرقانونی آن در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان اعتراض کرد.

این فیلم یک روز پس از آغاز نمایش آنلاین در داخل کشور، بلافاصله در برخی از سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی غیرقانونی منتشر شد و چندین نوبت در شبکه‌های فارسی زبان غیرقانونی و قاچاقی نمایش داده شده است.

پوراحمد در این پیام گفت: متأسفانه فیلم «تیغ و ترمه» به صورت غیرقانونی در سایت‌های داخلی و چند کانال ماهواره‌ای فارسی زبان خارج از کشور پخش شده است. این کار یک دزدی فرهنگی است و مردم همه فیلم‌ها از جمله فیلم «تیغ و ترمه» را به خاطر شخصیت سینما در سایت‌های قانونی و رسمی ببینید.

دیبا زاهدی، پژمان بازغی، لاله اسکندری، مهران رجبی، هومن برق‌نورد و کوروش سلیمانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلمنامه "تیغ و ترمه" توسط پوراحمد براساس اقتباسی از رمان "کی از این چرخ فلک پیاده می‌شوم" نوشته گلرنگ رنجبر نوشته شده است.

این اثر سال گذشته برای اکران عمومی آماده شده بود که چند روز مانده به اکران، تهیه‌کننده و کارگردانش در اعتراض به شرایط ناعادلانه حاکم بر چرخه اکران عمومی فیلم‌ها از نمایش آن انصراف دادند.

"تیغ و ترمه" حالا سومین فیلم سینمای ایران پس از"خروج" ابراهیم حاتمی‌کیا و "طلا" ساخته پرویز شهبازی است، که بدون نمایش بر پرده نقره‌ای سینماها، در فضای مجازی اکران می‌شود.

کد خبر 426671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.