فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی در ایام کرونا

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اجرای ۳۲۰ هزار ساعت آموزش مجازی (منزل محور و فرد به فرد) توسط ۲۲ هزار و۵۰۰ نفر از کادر اداری، مدیران و معلمان خبرداد.

به گزارش ایمنا، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی صورت گرفته شده در ایام کرونا، اظهار کرد: اجرای ۳۲۰ هزار ساعت آموزش مجازی (منزل محور و فرد به فرد) توسط ۲۲ هزار و۵۰۰ نفر از کادر اداری، مدیران و معلمان آموزش و پرورش استثنایی، تشکیل ۱۰ هزار گروه مجازی در ۲ هزار مدرسه استثنایی و مدارس تلفیقی، ایجاد پایگاه و مدرسه مجازی در ۷ استان، تهیه و تدوین ۴ فیلم ۱۰۰ واژه و عبارت به زبان اشاره وآموزش و مشاوره از طریق مراکز راهنمایی و مشاوره و ۷۴۱ مرکز مشکلات ویژه یادگیری از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی در ایام کروناست.

وی افزود: آموزش به بیش از ۴۲ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح تلفیقی- فراگیر، ایجاد پارلمان مجازی معلمان و پارلمان مشورتی مجازی اولیا، آموزش به ۹۰ هزار نفر از اولیا از طریق ۲۵ هزار ساعت مشاره تلفنی و برگزاری ۲ هزار و ۴۷۶ ساعت آموزش نکات بهداشتی از دیگر فعالیت‌ها است.

حسینی با تاکید بر اینکه پس از راه اندازی شبکه آموزشی شاد تمرکز سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز بر ارائه آموزش‌ها در این شبکه قرار گرفت، گفت: کارگروهی در ستاد و آموزش و پرورش استثنایی برای نظارت، بهبود کمی و کیفی آموزش در شبکه شاد تشکیل شده است و در همین راستا ۵ استودیو ضبط فیلم و صدا در استان‌های کشور جهت تولید محتوای آموزشی استاندارد راه اندازی شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره آمار تحلیلی فعالیت آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد، تصریح کرد: تمامی ۲ هزار و۷۵۰ مدرسه استثنایی ثبت شده در سناد عضو شبکه شاد شده‌اند و ۴۴ هزار و ۷۶۰ معلم درس از ۶۰ هزار و ۹۵ معلم درس ثبت شده در سناد معادل ۷۳.۴ درصد معلم درس‌ها عضو شبکه شاد شده‌اند.

وی افزود: استان‌های خراسان شمالی، کرمانشاه، قم، بوشهر، چهار محال بختیاری و خوزستان به ترتیب بهترین عملکرد در عضویت معلم درس در شبکه شاد را داشته‌اند.

حسینی با اشاره به تعداد کلاس درس‌های تشکیل شده در شاد، اظهار کرد: از ۱۱ هزار و ۳۵۶ کلاس درس ثبت شده در سناد ۹ هزار و۷۶۰ کلاس درس معادل ۸۵.۹ درصد در شاد تشکیل شده است و استان‌های خوزستان، همدان، البرز، قم، کرمانشاه و لرستان به ترتیب بهترین عملکرد در این زمینه را داشته‌اند.

وی ادامه داد: از ۶۸ هزار و ۸۰۴ دانش آموز ثبت شده در سناد ۳۴ هزار و ۸۶۵ دانش آموز استثنایی معادل با ۵۰، ۷ درصد عضو شبکه شاد شده‌اند که استان‌های همدان، خوزستان، خراسان شمالی، لرستان و هرمزگان بهترین عملکرد را در این زمینه داشته‌اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت: مدارس دوره اول و دوم متوسطه و دوره ابتدایی با حداکثر درصد به شبکه شاد پیوسته‌اند و دوره دوم متوسطه در مؤلفه‌های «کلاس درس» و «تعداد دانش‌آموز» رتبه اول را دارد که این نشان از اهمیت معلمان در ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان جهت شرکت در کنکور و دریافت دیپلم می‌باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی خاطر نشان کرد: همچنین در بررسی متغیر دوره‌های تحصیلی پایین‌ترین رتبه در تمامی مولفه‌ها به دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای تعلق گرفته است. دوره ابتدایی علیرغم کسب رتبه بالا در متغیر «معلم درس»، در متغیر «تعداد دانش‌آموز» عضو شبکه شاد رتبه پایین رادریافت کرده است.

کد خبر 426654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.