از دورغ گفتن بترسیم نه از سخنان حق شناس

عضو شورای شهر تهران به احضار عضو دیگر این شورا به دادسرای رسانه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید خداکرمی در واکنش به احضار محمدجواد حق شناس به دادسرا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "آقای محمد جواد حق‌شناس عضو فرهیخته، خوش فکر و شجاع شورای شهر تهران به دنبال نطق قبل از دستور خود در مورد درخواست اعلام آمار تفکیک شده مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس، که مطالبه عمومی شهروندان تهرانی بود، به دادسرای رسانه احضار شد.

گویا اتهام وی تشویق اذهان عمومی اعلام شده است. نمی‌دانم شاکی کدام فرد یا نهاد است اما امیدوارم تا یک نفر به سوالات ذیل پاسخ دهد:

آیا شکایت نهادهای مختلف از اظهار نظرهای دلسوزانه و کارشناسی نمایندگان مردم، خود مصداق تشویش اذهان عمومی نیست؟ آیا یک نوع بر هم زدن نظم عمومی نیست؟ آیا به قول شاکیان تهیه خوراک برای رسانه‌های بیگانه نیست؟ چرا طاقت اظهار نظر و پرسشگری ندارید؟ چرا فکر می‌کنید برای چگونه پرسیدن، چگونه سخن گفتن و چگونه دانستن باید از شما اجازه گرفت؟ چرا شیوه کار خود را تحلیل نمی‌کنید و آثار زیان‌بار بین‌المللی و ملی چنین شکایاتی را رصد نمی‌کنید؟ اگر سخنرانی دکتر حق شناس را تشویش اذهان عمومی می‌دانید و چند صد هزار تهرانی شنیده باشند شما با طرح چنین شکایاتی سبب می‌شوید تا میلیون‌ها نفر بشنوند و لابد ذهنشان مشوش شود؟ چه کسی تشویش اذهان عمومی را اندازه‌گیری می‌کند؟ کدام مطالعه میدانی یا بررسی قضائی نشان داده است که اذهان عمومی از سخنان دکتر حق شناس در مورد کرونا مشوش شده است؟، قطعاً نمایندگان مردم که هر روز در کف کوچه و خیابان با مردم صحبت می‌کنند و حشر و نشر دارند، بهتر از افراد و نهادهای دیگر خواسته‌ها و مطالبات مردم را می‌دانند.

یادمان باشد مردم همین چند نفر افراد همفکر پیرامون ما که دائم برایمان دست می‌زنند و تأییدمان می‌کنند نیستند و آنچه ما و شما می‌پسندیم را نمی‌پسندند. دانستن حق مردم است، گفتن حقیقت به مردم ترس ندارد از دروغ گفتن بترسیم! "

کد خبر 426646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.