اصفهان به کمپین سازمان ملل برای مبارزه با کرونا پیوست

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: اصفهان به منظور ارائه تجارب خود در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، به کمپین بین‌المللی سازمان ملل متحد برای مبارزه با کرونا پیوست.

به گزارش ایمنا، ایمان حجتی در این باره اظهار کرد: اصفهان به منظور ارائه تجارب خود در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، به این کمپین بین‌المللی که به ابتکار برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد تشکیل شده است، پیوست و تجارب، راهکارها، درس آموخته‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه به کمپین برنامه اسکان بشر ملل متحد ارائه داد.

کمپینی برای حمایت شهرهای محروم و کم برخوردار در شرایط کرونا

وی افزود: این کمپین در راستای حمایت و انجام فعالیت‌های اضطراری برای مبارزه با کووید ۱۹ تشکیل شده و در نظر دارد نقشه راهی برای انجام فعالیت‌های یکپارچه، منسجم، علمی و عملی در جهت مراقبت از شهروندان و ساکنان شهرهای جهان به خصوص شهرهای محروم و کم برخوردار ارائه دهد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس گزارش برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، ۱۴۳۰ شهر در ۲۱۰ کشور جهان درگیر ویروس کرونا شدند و بالغ بر ۹۵ درصد مبتلایان در مناطق شهری، ساکن بوده‌اند.

در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: «یک میلیارد نفر از جمعیت جهان، در سکونتگاه‌های غیررسمی و زاغه‌های پرازدحام زندگی می‌کنند و ۲.۴ میلیارد نفر از مردم جهان نیز دسترسی کافی به آب سالم و مواد ضدعفونی کننده ندارند» بنابراین در شرایط کرونا این شهروندان نیازمند کمک و یاری دیگر شهرهای جهان هستند.

کد خبر 426641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.