آیت‌الله طاهری مانع بزرگی برای انحراف از خط امام(ره) بود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آیت‌الله طاهری در طول دوره حیات و مسئولیت مانند نقطه ثبات و محور وحدت در استان اصفهان و کشور و مانع بالاگرفتن اختلاف و انحراف از خط امام بود.

فتح‌الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آیت الله طاهری از زمان شروع نهضت امام خمینی به عنوان یکی از ستون‌های اصلی انقلاب همواره ملجا و پناه انقلابیون در کل کشور و به ویژه استان اصفهان بوده، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب هیچ گروه و جمع مبارزی در اصفهان وجود نداشت که با مرحوم آیت‌الله طاهری در تماس نباشد و از راهنمایی‌ها و کمک‌های مادی و معنوی وی بهره‌مند نشود.

وی با بیان اینکه جرقه تظاهرات در اصفهان در سال ۵۷ به دنبال دستگیری و تبعید آیت‌الله طاهری توسط ساواک و اعتراض و حضور مردم در منزل مرحوم آیت‌الله خادمی و انجام تظاهرات گسترده که منجر به برقراری حکومت‌نظامی در شهر اصفهان شد، بوده است، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی آیت‌الله طاهری به صورت مستمر و دائم با رزمندگان و واحدهای رزمی سپاه و بسیج و فرماندهان مؤثر ارتش در جنگ مانند شهید صیاد شیرازی و شهید بابایی در تماس بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: شهادت فرزند آیت‌الله طاهری در دفاع مقدس نشانگر عمق تعهد و علاقه‌مندی وی به دفاع مقدس و رزمندگان اسلام در پیروی از امام راحل (ره) بود.

معین با بیان اینکه آیت‌الله طاهری به اتفاق شهدای محراب شهیدان دستغیب، صدوقی، اشرفی اصفهانی و در مقطعی شهید آیت‌الله مدنی جمعی را تشکیل داده بودند که به اعتراف همه علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی بزرگترین و مستحکم‌ترین خط دفاعی از شخص امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی بود، افزود: موضع‌گیری این جمع در اکثر موارد فصل‌الخطاب اختلافات موجود در کشور بود که باید توجه داشت این اعتبار جز با ایمان، صداقت و تعهد این افراد به انقلاب اسلامی و نسبت به بنیانگذار جمهوری‌اسلامی به وجود نیامده بود.

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله طاهری در طول دوره حیات و مسئولیت مانند نقطه ثبات و محور وحدت در استان اصفهان و کشور و مانع بالا گرفتن اختلاف و انحراف از خط امام بود، اضافه کرد: وضعیت زندگی آیت‌الله طاهری در زمان حیات و بررسی آن بعد از رحلت وی نشان می‌دهد که وی هیچ گاه از ذی‌طلبگی خارج نشد و همه این ویژگی‌ها نشان داد که با وجود تهمت‌های ناجوانمردانه دشمنان، آیت‌الله طاهری جایگاه ویژه‌ای در بین مردم و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی داراست.

معین تاکید کرد: آیت‌الله طاهری می‌تواند به عنوان یک الگوی عملی و تلاش و تعهد در خدمت به مردم و عدالت در برخورد با اقشار مختلف مردم و دفاع عملی از خط امام در جامعه مطرح و الگویی برای همه مردم و مسئولان در کشور باشد.

کد خبر 426632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.