عامل انسانی علت ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در فضای سبز سنندج

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: حدود ۹۵ درصد از آتش‌سوزی‌های فضای سبز شهری توسط عامل انسانی انجام شده است.

به گزارش ایمنا، سهیل فضل‌وزیر اظهار کرد: افزایش حضور مردم در طبیعت به طور قطع موجب آمار بالای حریق‌های سهوی و بعضاً عمدی خواهد شد که باعث آسیب‌های جدی به محیط زیست گیاهی و جانوری پارک‌های جنگلی می‌شود.

وی از استقرار ۲۰ آتش‌نشان از ۱۵ خردادماه در سطح کلیه پارک‌های جنگلی سطح شهر با محوریت آبیدر خبر داد و تاکید کرد: این آتش‌نشانان از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ شب مشغول گشت‌زنی هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: این امر در راستای جلوگیری از وقوع حریق و اقدام سریع آتش‌نشانان در اطفا آن صورت خواهد گرفت.

فضل‌وزیری گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم از روشن کردن آتش در علف‌زارها و کنار بوته‌های خشک و درختان و به ویژه در زمان وزش باد خودداری کنند و برای روشن کردن آتش از منقل‌های فلزی استفاده کنید در غیر این صورت با کنار زدن علوفه‌ها و بوته‌های خشک و پاکسازی محل از وجود این مواد قابل اشتعال، بر روی زمین خشک آتش روشن کنید.

وی اضافه کرد: پس از استفاده از آتش حتماً آن را با آب کاملاً خاموش نموده و اطمینان حاصل کنید که زغال‌های زیرین آتش نیز خاموش شده باشد و از آتش بازی کودکان در طبیعت جلوگیری نموده و از شکستن شاخه‌های درختان برای روشن نمودن آتش خودداری کنید.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تاکید کرد: از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین و یا روشن کردن آتش به منظور تفریح به طور جدی خودداری کنید.

کد خبر 426613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.