اجرای فاز نخست آبرسانی به پارک بزرگ کومش سمنان

معاون خدمات شهری شهردار سمنان از اجرای فاز نخست سیستم بابلر پارک بزرگ کومش این شهر خبر داد.

جواد نجاریانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک کومش سمنان با مساحت ۳۶ هکتار یکی از پارک‌های بزرگ شهر سمنان و به لحاظ موقعیت مکانی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آبرسانی پارک کومش با پساب انتقالی شهرستان مهدیشهر در حال انجام است، گفت: تا پیش از این آبرسانی فضای سبز این پارک بزرگ توسط ماشین آلات انجام می‌شد که در این زمینه با مشکلاتی مواجه بودیم.

معاون خدمات شهری شهردار سمنان خاطر نشان کرد: برای اجرای سیستم آبیاری مکانیزه این پارک از سیستم بابلر یا آبفشان که صرفه جویی در میزان آب و هزینه‌های توزیع آب از مهمترین ویژگی‌های آن است استفاده شد و با اجرایی شدن فاز نخست آن توانستیم تا حدودی مشکل آبرسانی را در این منطقه رفع کنیم.

نجاریانی با بیان اینکه فاز نخست این پروژه در مساحت ۱۸ هکتار با اعتبار بیش از ۱۱ میلیارد ریال اجرا شده است، افزود: برای مساحت باقیمانده پارک هم برنامه‌های آبرسانی با سیستم بابلر در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: آبیاری ۱۸ هکتار باقی مانده از پارک بزرگ کومش سمنان با سیستم بابلر در قالب فاز دوم نیز تا پایان تابستان سال جاری عملیاتی شود.

معاون خدمات شهری شهردار سمنان همچنین از تغییر سیستم آبیاری فضای سبز در پارک‌های بزرگ شهر به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد و تصریح کرد: سیستم‌های آبیاری موضعی برای پارک بزرگ هشت شهریور و ریحانه‌النبی سمنان اجرا شده و بعد از پارک کومش، پارک بزرگ سوکان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 426611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.