اتخاذ رویکرد محله‌محور در مدیریت شهری سمنان

شهردار سمنان گفت: سیاست جدید مدیریت شهری سمنان با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها با استفاده از ظرفیت‌های محلی و غلبه رویکرد محله‌محور اجرا می‌شود.

سیدمحمد ناظم رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه‌ریزی محله‌محور همراه با اختصاص بودجه‌های مربوط به طرح‌های هر محله در الگوی جدید مدیریت شهری در سطح محله‌ها تحت عنوان مدیریت محله‌محور انجام می‌شود و برآوردها نشان می‌دهد اجرای طرح‌ها بر این اساس رضایت و افزایش مشارکت شهروندان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه محله‌محور برای ۳۲ محله شهر سمنان، آماده شده است تصریح کرد: در سال گذشته، پروژه‌های قابل اجرا در محلات با مشورت و استفاده از مشارکت معتمدان محله‌های شهر شناسایی شد و به دنبال آن، شهرداران مناطق نیز با همیاری و همکاری مناسب به یاری سازمان‌های شهرداری پرداختند.

شهردار سمنان با تاکید بر ضرورت پایش چگونگی اجرای پروژه‌ها در محلات در برنامه زمان‌بندی هفتگی، افزود: سعی می‌کنیم تا با برگزاری جلسات بررسی و تحلیل وضعیت پروژه‌ها و میزان پیشرفت آن‌ها به صورت هفتگی با حضور معتمدین، آسیب‌ها و چالش‌های فراروی اجرای پروژه‌ها شناسایی و رفع شود.

ناظم‌رضوی با اشاره به تأمین اعتبار برای اجرای پروژه‌های محله‌ای، اظهار کرد: برای بودجه‌های محله‌محور در هر منطقه، دفترچه مخصوص تهیه می‌شود تا امکان تحقق و بررسی در مورد پروژه‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از مشارکت شهروندان سبب افزایش کارایی طرح‌ها و جلوگیری از اتلاف منابع و نیروی انسانی می‌شود، افزود: با اطلاع‌رسانی بهنگام فعالیت‌های انجام شده در محله‌ها، زمینه‌ای فراهم می‌شود که معتمدان، نتیجه مفید فعالیت‌های خود را مشاهده کنند.

کد خبر 426606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.