جمع‌آوری ۹۸ قلاده سگ بدون صاحب در انزلی

سرپرست شهرداری بندر انزلی گفت: ۹۸ قلاده سگ بدون صاحب که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کردند توسط واحد خدمات شهری شهرداری زنده گیری و به پناهگاه منتقل شدند.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری بندر انزلی با کمک حامیان حیوانات از ابتدای سال جاری تاکنون به وسیله طعمه‌گذاری اقدام به زنده گیری ۹۸ قلاده سگ بدون صاحب از کوچه و خیابان‌های این شهر کرده و ۷۰ قلاده از آن‌ها عقیم سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۱۵۰ قلاده سگ بدون صاحب زنده گیری و ۱۱۰ قلاده از آن‌ها عقیم سازی شدند، افزود: بعد از جمع آوری سگ‌ها و معاینه دامپزشک مشخص شد که تعدادی از آن‌ها قبلاً توسط گروه‌های حامی حیوانات عقیم سازی شده اند.

سرپرست شهرداری انزلی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری از شهروندان به دلیل ترس از ابتلا به این بیماری سگ‌های خود را در محدوده شهر رهاسازی کردند که بسیاری از آن‌ها از نژاد اصیل، سگ گله و دارای ارزش مادی هستند.

خلیلی با اشاره به اینکه سگ‌ها پس از زنده‌گیری به پناهگاهی در خارج از منطقه مسکونی و حاشیه تالاب انزلی منتقل می‌شوند، افزود: با نظارت اداره دامپزشکی انزلی و یک دامپزشک قراردادی با شهرداری، سگ‌های بیمار شناسایی، تیمار و واکسینه شده و پس از بهبودی کامل، پلاک گذاری و در محل قبلی رهاسازی می‌شوند که در این مرحله سگ‌ها هیچ گونه خطری برای شهروندان نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه پناهگاه حدود یک سال پیش با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست برای سگ‌های بدون صاحب احداث شده و یک هزار و یکصد متر مربع مساحت دارد، افزود: به دلیل محدودیت فضا در هر مرحله فقط می‌توان ۵۰ قلاده سگ را به مدت حداکثر ۴۵ روز در قرنطینه نگهداری کرد.

سرپرست شهرداری انزلی اظهار کرد: با توجه به اینکه در هر مرحله ۱۰ الی ۱۲ سگ عقیم سازی می‌شوند، جمعیت این حیوانات در بازه زمانی چهار الی پنج سال در شهر انزلی کاهش خواهد یافت.

خلیلی با بیان اینکه مشاهده شده، بعضی افراد در شهرهای همجوار پس از جمع آوری سگ‌های بدون صاحب آنها را شبانه با خودروهای باری حمل کرده و در شهر انزلی رهاسازی می‌کنند. اضافه کرد: به تازگی جلسه‌ای در فرمانداری انزلی با حضور معاون فرماندار، نماینده شهرداری، نیروی انتظامی، دامپزشکی و شبکه بهداشت تشکیل و در آن مصوب شد تا نیروی انتظامی با کنترل مبادی ورودی شهر انزلی از ورود خودروهای حامل سگ‌های بدون صاحب به محدوده این شهر جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: دوستداران و حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند می‌توانند با مراجعه به واحد خدمات شهری انزلی با دادن تعهد نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 426568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.