عمر باتری گوشی به چه عواملی بستگی دارد؟

عمر باتری گوشی به عواملی مانند سخت افزارها، نرم افزارها، ویژگی‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها بستگی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عمر باتری گوشی به عوامل بسیاری بستگی دارد و فقط نباید ظرفیت میلی آمپر ساعتی آن را مد نظر قرار داد. از آنجایی که گوشی‌های همراه سخت افزارها و نرم افزارهای متفاوتی دارند، ظرفیت بیشتر یک باتری به معنای عمر بالای آن نیست. نتایج آزمایش‌های زیادی در این زمینه نشان می‌دهد که رابطه مستقیمی بین ظرفیت باتری و عمر آن وجود ندارد. بیشتر سازندگان تلفن همراه تلاش می‌کنند توازن بین سخت افزارهای گوشی و ظرفیت باتری به گونه‌ای باشد که کاربران بتوانند با هر بار شارژ کردن گوشی همراه خود، به طور متوسط یک روز کامل از آن استفاده کنند. در ادامه به بررسی بعضی عوامل مؤثر بر عمر باتری تلفن همراه می‌پردازیم:

سخت افزارها و نرم افزارها

همانطور که مشخص است باتری انرژی مورد نیاز همه سخت افزارهای گوشی از جمله پردازنده و صفحه نمایش را تأمین می‌کند. هر یک از سخت‌افزارها نیز مصرف انرژی متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال هرچه پردازنده یک گوشی قدرتمندتر باشد، مصرف انرژی آن نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که عمر باتری گوشی‌های میان رده از گوشی‌های پرچم دار با هر اندازه ظرفیت باتری، بیشتر است. با این وجود، مصرف باتری گوشی‌های پرچم دار نیز با یکدیگر متفاوت است.

ویژگی‌های سخت افزاری دیگر مانند برخورداری از دوربین ToF برای فوکوس بهتر، بلندگوهای استریو قوی و صفحه نمایش 4K نیز می‌تواند مصرف باتری گوشی‌ها را افزایش دهد. علاوه بر این، نرخ نوسازی سریع‌تر در صفحه نمایش گوشی‌های مدرن، نقش مهمی در افزایش مصرف باتری دارد. به عنوان مثال، عمر باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی وان پلاس ۸ با صفحه نمایش ۹۰ هرتزی، بیشتر از عمر باتری ۴۵۱۰ میلی آمپر ساعتی گوشی وان پلاس ۸ پرو با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی است، اما نرم افزارهای مناسب با متوقف کردن فعالیت برنامه‌های در حال اجرای پس زمینه سیستم عامل، می‌توانند مصرف پردازنده را کاهش دهند. به عنوان مثال رابط کاربری EMUI در مقایسه با رابط کاربری One UI، مدیریت مصرف باتری مطلوبی ندارد.

اینترنت ۵G

استفاده از اینترنت 5G یکی از عوامل تأثیرگذار بر افزایش مصرف باتری است. در واقع مصرف باتری گوشی‌های مجهز به تراشه‌های میان رده دارای مودم‌های 5G مانند اگزینوس ۹۸۰ و اسنپدراگون ۷۶۵ از گوشی‌های پرچم دار مجهز به مودم اکسترنال کمتر است. طبق گفته "لو وی‌بینگ"، سرپرست ردمی، مصرف باتری گوشی‌های مجهز به اینترنت 5G، حداقل ۲۰ درصد بیشتر از گوشی‌های 4G است، به همین دلیل ظرفیت باتری گوشی‌های 5G باید حداقل ۲۰ درصد بیشتر از گوشی‌های 4G باشد تا عمر باتری آن‌ها با گوشی‌های نسل قبل یکسان شود. به گفته تحلیلگران قطعاً نحوه استفاده از گوشی نیز تأثیر زیادی بر عمر باتری دارد؛ بنابراین در صورتی که از گوشی خود برای انجام کارهای معمولی استفاده کنید، عمر باتری آن در مقایسه با زمانی که با آن کارهای سنگین مانند بازی کردن انجام می‌دهید، بیشتر خواهد بود.

کد خبر 426547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.