پیش بینی احداث خانه‌های هلال در ۴۰ هزار نقطه روستایی

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از پیش بینی احداث خانه‌های هلال در حدود ۴۰ هزار نقطه روستایی خبر داد.

به گزارش ایمنا، همتی در حاشیه کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت کرونا که امروز یکشنبه در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: هلال احمر از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا ورود جدی به بحث آموزش همگانی داشت به شکلی که از اسفند ماه تا امروز بیش از ۷۰ میلیون بازدید از سایت و اپلیکیشن‌های هلال احمر در فضای مجازی صورت گرفته است.

وی افزود: یک میلیون و ۳۵۰ هزار آموزش داده شده و گواهی این آموزش‌ها نیز صادر شده هلال احمر در کنار وزارت بهداشت و وزارت کشور غربالگری ۲۱ میلیون نفر را در ۷.۵ میلیون خودرو انجام داد که در پی آن ۱۴ هزار نفر مبتلا به بیماری کوید ۱۹ به مراکز درمانی معرفی شدند.

همتی ادامه داد: مسئولیت ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی به هلال احمر واگذار شد و تا آخرین روزها که بخش‌های ما پر بودند هلال احمر خدمات خود را ارائه کرد. همچنین برای ۴۴ هزار مؤسسه خیریه مجوز فعالیت صادر شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در تشریح کمک‌های خارجی به کشورمان در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: ۱۱۲ هزار محموله بین المللی وارد کشور شد که حدود ۷۰ محموله از مقصد کشور چین بود.

وی افزود: جمعیت هلال احمر تا به امروز توانستند ۵۲ هزار مکانی که نیازمند ضد عفونی بودند با بهره گیری از ۷ میلیون لیتر مواد ضد عفونی کننده شامل مکان‌هایی همچون زندان‌ها را ضد عفونی کنند. همچنین ۳۰۰ هزار بسته مواد غذایی در میان نیازمندان توزیع شد و ۵۰۰ هزار نفر از بیماران خاص بسته‌های بهداشتی را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر با بهره گیری از شرکت‌های تابعه در بحث تولید ماسک توانست روزانه بیش از ۵۰ هزار ماسک، چهار هزار شیلد محافظ صورت، ۱۰ هزار مواد ضد عفونی کننده را تولید کنند.

همتی درباره وضعیت انبارهای جمعیت هلال احمر، گفت: حوادث پی در پی در کشور متأسفانه باعث شده موجودی انبارهای ما کاهش پیدا کند به شکلی که در بازدیدی از ۶ پایگاه اقماری و همچنین پایگاه‌های غیر اقماری داشتیم مشاهده شد موجودی انبارها بسیار ضعیف است به ویژه از حیث ۱۶ قلم بحرانی که باید در انبارها موجود باشد. بر همین اساس جلسه‌ای گذاشتیم که مقرر شده کمک‌های خوبی در این حوزه ارائه شود. تصمیماتی که در سازمان برنامه و بودجه اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: ۱,۹۰۰ میلیارد تومان برای شارژ انبارها و خرید لجستیکی نیاز داریم که تأمین این منابع مالی در شرایط موجود کمی سخت به نظر می‌رسد؛ اما مقرر شده طی روزهای آینده ۳۰۰ میلیارد تومان به ما داده شود تا آمادگی حداقلی را بتوانیم کسب کنیم.

وی در خصوص کمک‌های کشور سوئیس برای دریافت کمک‌های بین المللی و خرید اقلام بهداشتی، تاکید کرد:: در بحث برخی هدایاهای بین المللی، کشور سوئیس توانست آنها را آزاد کند؛ اما برای شرکت‌هایی که از آنها می‌توانیم تأمین اقلام کنیم تنها شرکت‌هایی هستند که دفترشان در کشور سوئیس است.

به گزارش ایمنا، همتی در خصوص احداث خانه‌های هلال در سراسر کشور، اظهار کرد: حدود ۴۰ هزار نقطه روستایی در کشور برای احداث خانه‌های هلال پیش بینی شده که تاکنون ۱۳۰۰ خانه هلال اقدامات اولیه‌شان انجام شده است.

این خانه‌ها با مرکزیت داوطلبان پیگیری خواهند شد و نمی‌خواهیم تشکیلات اداری جدیدی ایجاد کنیم. این کار را در شرایط اقتصادی موجود پیگیری می‌کنیم به شکلی که در تهران و ۴۰۰ محله‌ای که در آن وجود دارد کار آغاز شده و تلاش می‌کنیم در کنار آموزش همگانی با بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها تاب آوری مردم را افزایش دهیم و آمادگی برای برخورد با حوادث را بالا ببریم.

کد خبر 426514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.