بایدها و نبایدهای مهاجرت به حومه‌ها در روزهای کرونایی

گسترش ویروس کرونا ممکن است افراد بسیاری را از شهرنشینی به سمت زندگی در حومه‌های شهری و روستاها سوق دهد، اما قبل از رفتن به این مکان‌ها چه باید کرد تا در نتیجه از روستانشینی نهایت رضایتمندی را داشت؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تراکم شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل انتشار یا سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا در میان مردم شناخته شده است؛ بدیهی است که هر چه جمعیت در یک محدوده مکانی بیشتر باشد احتمال انتقال ویروس از یک فرد به سایر افراد بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر، گسترش شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم در سراسر جهان را به سمت انجام کار در منزل سوق داده است بنابراین نیاز به حضور فیزیکی در محل کار در این روزهای کرونایی به مراتب کمتر از قبل شده است که پیش‌بینی می‌شود این روند وضعیت پایدار به خود گیرد. چنین فرض می‌شود که دو مؤلفه تراکم شهری و دورکاری مردم را در آینده بسیار نزدیک به سمت زندگی در شهرک‌ها و حومه‌های شهری سوق دهد چرا که از یک سو مردم می‌خواهند با زندگی در مناطق کم جمعیت خود را از پاندمی‌های احتمالی نظیر کووید -۱۹ در آینده نجات دهند و از سوی دیگر با انجام دور کاری نیازی به حضور فیزیکی در دفاتر کاری مستقر در شهرهای پر جمعیت ندارند. اما نقل مکان به حومه‌های شهری نیز به راحتی صورت نمی‌گیرد و با چالش‌های زیادی روبرو است که در ادامه به بیان بعضی از نکاتی که باید قبل از رفتن به این مکان‌ها در نظر گرفت، پرداخته می‌شود:

آیا مکان جدیدی که برای زندگی انتخاب شده است جوابگوی نیازهای مهاجران است؟

ترس از ابتلا به ویروس کرونا و بیماری‌های همه‌گیر مشابه در آینده ممکن است افراد بسیاری را عجولانه برای نقل مکان به حومه‌های شهری سوق دهد، اما لازم است قبل از هر تصمیمی به این نکته توجه شود که آیا مکان جدیدی که برای سکونت انتخاب شده است جوابگوی بخش اعظم نیازهای مهاجران هست یا نه. به هر حال مردم از یک شهر با امکانات تقریباً پیشرفته به یک حومه شهری یا روستا با حداقل امکانات مهاجرت می‌کنند اما محل سکونت جدید باید بتواند دست کم از نظر خدمات مراقبت سلامت، نزدیکی به مدارس و هزینه زندگی نیاز آن‌ها را تا حد قابل قبولی برآورده کند.

مسافت بین شهر محل زندگی با مکان جدید برای سکونت

اگرچه ممکن است در آینده بسیاری از مردم برای نجات خود از پاندمی‌هایی نظیر بیماری کووید -۱۹ به زندگی در مناطق کم جمعیت اطراف شهرها روی آورند، با این حال، بسیاری از آن‌ها ممکن است نتوانند به انجام دورکاری بپردازند. از سوی دیگر احتمال دارد مردم در حومه شهری جدیدی که برای سکونت خود انتخاب می‌کنند به تمام نیازهای خود دسترسی نداشته باشند و لازم باشد به طور مرتب بین محل سکونت جدید و سابق خود در رفت و آمد باشند به همین دلیل توجه به میزان مسافت بین این دو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تحقیق در مورد کفایت مشاوران املاک و مستغلات

نباید تنها ترس از ابتلا به ویروس‌های همه‌گیر باعث شود مردم عجولانه تصمیم بگیرند و خود را به ناچار در هر خانه‌ای مستقر کنند؛ لازم است پس از انتخاب منطقه جدید و قبل از نقل مکان در مورد مشاوران املاک منطقه جدید جست جو و تحقیق لازم بشود تا در نتیجه فردی لایق برای ارائه مشاوره برای خرید یا اجاره خانه مسکونی انتخاب شود. مردم باید تمام انتظارات و خواسته‌های خود از یک خانه و محله سکونت جدید را در اختیار مشاوران املاک قرار دهند و این افراد باید به اصطلاح مانند کف دست خود از تمام ویژگی‌های منطقه شناخت کافی داشته باشند و بهترین گزینه ممکن را به مراجعه‌کنندگان معرفی کنند. خانه‌ای که در اختیار مهاجران قرار گرفته می‌شود باید هم از نظر مساحت و هم کیفیت با نیازهای اعضای خانواده تناسب داشته باشد.

توجه به وضع مدارس و کیفیت آموزش در محل سکونت جدید

خواه مردم به طور موقت و برای گریز از ویروس کرونا می‌خواهند در یک حومه شهری مستقر شوند یا اینکه برای همیشه یک منطقه کم‌جمعیت را برای زندگی انتخاب کنند، توجه به وضع مدارس و کیفیت آموزشی از اهمیت بسزایی برخوردار است. چه بسا مناطقی در خارج از شهرها که از نظر کیفیت آموزشی بسیار بهتر از حتی کلانشهرهای پیشرفته عمل می‌کند، با این حال مردم قبل از هر گونه تصمیمی مبنی بر انتخاب محل سکونت جدید خود باید در مورد محیط مدارس، کیفیت آموزشی، نحوه برخورد معلمان با دانش‌آموزان و حتی سطح تربیتی دانش‌آموزان تحقیقات لازم را انجام دهند. بسیاری از شهرهای جهان از وب‌سایت‌هایی تخصصی برخوردار است که اطلاعات لازم در خصوص محیط آموزشی و سایر اطلاعات مربوط به مدارس مختلف را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

کد خبر 426479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.