آزادسازی‌های اجرای مسیر ریلی شمال به جنوب اصفهان پیش‌بینی شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیاز است اجرای مسیر ریلی شمال به جنوب پیرامون رینگ چهارم حفاظتی شهر مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به توسعه شهر اصفهان و سکونت ۷۰ درصد جمعیت استان در این شهر، بهترین راه ارتباطی در افق شهر، گسترش حمل‌ونقل ریلی است.

وی با بیان اینکه مدل طراحی متروی اصفهان به بیش از سه دهه قبل بازمی‌گردد، افزود: امروز توسعه خطوط ریلی صرفاً زیرزمینی نیست و برای بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ها، باید در رابطه با این نوع از حمل‌ونقل تجدیدنظر شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: احداث مترو با روش کنونی هیچ توجیه اقتصادی نداشته و جوابگوی نیاز شهر اصفهان نیست بنابراین ارتباطات ریلی اصفهان با شهرهای اطراف باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه در طراحی‌های انجام شده پیرامون رینگ چهارم باید خط ریلی شمال به جنوب درنظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: نیاز است اجرای این مسیر ریلی مورد توجه باشد و اگر هزینه هنگفتی نداشت و مورد تأیید اداره کل راه و شهرسازی بود، از هم‌اکنون آزادسازی ۲۰ متر بیشتر آن منطقه انجام شود.

همچنین رضا امینی عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه با تاکید بر اینکه نباید میان بخش خصوصی و نهادهای عمومی در ساخت‌وسازها تفاوتی قائل شده و اجرای قانون باید همواره مورد تاکید باشد، اظهار کرد: برخوردهای سلیقه‌ای و تسویه حساب‌های شخصی نباید سبب رخوت و ناامیدی در فضای شهر و موجب گسیل سرمایه‌ها به دیگر شهرها شود.

وی افزود: موانع متنوع و بی مهری دستگاه‌های متولی با ساختمان‌سازان و از طرف دیگر استقبال مدیران شهرهای دیگر از سرمایه گذاران باعث شده جایگاه اصفهان از شهری قابل اعتماد برای سرمایه‌گذاران به شهری ناامن برای آنان تبدیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با ادغام بانک‌های حکمت ایرانیان و مهر ایران در بانک سپه، از امروز تابلوی این بانک‌ها تغییر می‌کند؛ این بانک‌ها با هر نامی که بوده‌اند روزی تابلو داشته‌اند و شایسته نیست برخوردهای قهری از سوی مدیریت شهری با آن‌ها شود.‌

کد خبر 426474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.