۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
اندروید استودیو ۴ گوگل منتشر شد

اندروید استودیو ۴ در فاصله‌ سه ماه پس از انتشار نسخه‌ ۳.۶ منتشر شده است که قابلیت‌هایی جدید به‌همراه دارد و بعضی از باگ‌ها را برطرف می‌کند.

به گزارش ایمنا، گوگل در ماه فوریه گذشته نسخه ۳.۶ ابزار اندروید استودیو را منتشر کرد؛ این نسخه شامل قابلیت‌های اضافی پرکاربرد بود و بعضی باگ‌های ابزار را رفع می‌کرد. حال سه ماه بعد گوگل تصمیم گرفته است نسخه‌ جدید آن را دردسترس قرار دهد. بدین ترتیب اهالی مانتین ویو از انتشار نسخه‌ پایدار اندروید استودیو ۴ خبر می‌دهند.

در اندروید استودیو ۴ تنوع قابلیت‌ها به بیشترین حد خود می‌رسد، این نسخه از اندروید استودیو همچنین شماری از باگ‌های پیشین را که روی تجربه کاربری اثر منفی می‌گذاشتند، رفع می‌کند.

نخستین قابلیتی که در اندروید استودیو ۴ حضور دارد، ویرایشگر حرکت (Motion Editor) نامیده می‌شود. به مدت تقریباً دو سال است که اندروید ایکس (AndroidX) زیرشاخه‌ای در بخش ConstraintLayout با نام MotionLayout دارد.

هدف اصلی MotionLayout این است که به شما کمک کند بتوانید در بین حالت‌های مختلف طرح، به‌شکلی ساده‌تر انیمیشن‌سازی کنید. مشکل اصلی MotionLayout این بود که مجبور بودید خودتان روند متحرک‌سازی را در XML انجام دهید.

در نسخه ۴، اندروید استودیو میزبان رابطی با نام Motion Editor شده است که به شما امکان می‌دهد به شکلی بصری انیمیشن‌ها را در MotionLayout بسازید و ویرایش کنید. تمامی تغییراتی که حاصل می‌کنید در نهایت در فایل XML ظاهر می‌شود؛ به لطف انتشار اندروید استودیو ۴، دیگر مجبور نیستید روند انیمیشن‌سازی را خودتان در XML انجام دهید و کد مربوطه را بنویسید.

منبع: زومیت

کد خبر 426467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.