۳۰ دستگاه اتوبوس شهری اراک نیاز به بازسازی دارد

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر اراک گفت: حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس متعلق به شهرداری نیاز به بازسازی دارند و حدود ۴۰ دستگاه اتوبوس متعلق به بخش خصوصی که باید ازگازوئیل سوز به گازسوز تبدیل شوند.

طوفان محمدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در اراک، اظهار کرد: برخی کلانشهرها برای بازسازی اتوبوس‌ها توانستند از اعتبارات دولتی بهره ببرند بدین صورت که یک سوم هزینه بازسازی با بهره برداران، یک سوم با شهرداری و یک سوم دیگر از کمک‌های دولتی تأمین شود اما در دیگر شهرها و به‌خصوص اراک این امر اتفاق نیفتاده است.

وی در خصوص مشکلات بهره برداران افزود: بهره برداران اتوبوس در اراک سرمایه گذار نبوده و در خصوص نگهداری و بازسازی اتوبوس‌ها توانایی مالی لازم را ندارند و شکایاتی از سوی آن‌ها در خصوص مسیر خطوط شهری واگذار شده مطرح می‌شود که گاهی بایکدیگر تداخل دارند و باید قراردادها بازنگری شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: با توجه به بخشنامه وزارت کشور مبنی بر اینکه قرارداد اتوبوس‌های درون شهری با شهرداری دو سال پس از اتمام قرارداد باید تمدید شود حال جای سوال است که شهرداری اراک برای بازسازی و حفظ این اتوبوس‌ها چه اقداماتی کرده و چه برنامه‌ای دارد؟

وی ادامه داد: همچنین حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس متعلق به شهرداری نیاز به بازسازی دارند و حدود ۴۰ دستگاه اتوبوس متعلق به بخش خصوصی که باید از گازوئیل‌سوز به گازسوز تبدیل شوند.

کد خبر 426451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.