یکسان‌سازی بهای پسماند خشک در بخش‌های مختلف جمع‌آوری

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از یکسان سازی بهای پسماندهای خشک دریافتی از شهروندان از طریق سامانه‌های مختلف جمع آوری خبر داد.

محمد منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تاکنون بهای پرداختی به شهروندان بابت پسماند خشک تحویل داده شده در ایستگاه‌های بازیافت با بهای آن با شیوه جمع آوری از در منازل اختلاف اندکی داشته که از این پس این اختلاف نیز حذف شده و بهای هر دو شیوه یکسان خواهد شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس بهای هر کیلوگرم پسماندی که شهروند از طریق تحویل پسماند خشک به ایستگاه بازیافت و هم طی جمع آوری پسماند از در منازل دریافت می‌کند ۳۵۰ تومان خواهد بود.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه سیاست سازمان مبتنی بر پرداخت وجه نقد به شهروندان نیست، افزود: سعی بر این است تا با اهدای کالا و یا عرضه خدمات، نیازهای گسترده‌تری از شهروندان را پاسخ دهیم و بر همین اساس ایستگاه‌های بازیافت محصولاتی مانند انواع شوینده‌ها و نایلون را در ازای پسماند دریافتی به شهروندان اهدا می‌کنند و همچنین در صورت تمایل شهروند، به میزان بهای پسماند، اصفهان کارت شهروند شارژ می‌شود.

وی اضافه کرد: اگرچه بهای پسماند خشک در شیوه جمع آوری در منازل نیز همین مقدار محاسبه می‌شود، اما در ایستگاه‌های بازیافت تنوع و کثرت هدایا و خدمات بیشتر بوده به همین دلیل به شهروندان پیشنهاد می‌شود همکاری با ایستگاه‌های بازیافت را در اولویت قرار دهند.

منوچهری با اشاره به بهای پیشین پسماندها قبل از یکسان سازی نیز عنوان کرد: تا قبل از این بهای پسماندها به صورت متفاوت شامل در منازل ۲۰۰ تومان، ایستگاه‌های بازیافت ۳۰۰ تومان و شارژ اصفهان کارت ۳۵۰ تومان محاسبه می‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۸ غرفه بازیافت و ۲۸ ایستگاه ثابت در سطح شهر فعال است و به زودی ۱۵ غرفه بازیافت هم به این تعداد افزوده می‌شود.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص ساعات کاری ایستگاه‌های بازیافت گفت: در حال حاضر ایستگاه‌های بازیافت از ساعت هشت الی ۲۰ و غرفه‌های بازیافت از ساعت هشت الی ۱۸ فعال است که بین ساعت ۱۴ تا ۱۵ نیز زمانی برای استراحت و ناهار متصدیان در نظر گرفته شده و در این یک ساعت ایستگاه‌ها و غرفه‌ها تعطیل است.

کد خبر 426444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.