کرونا ضعیف نشده است/ مردم رعایت کنند

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته است، اگر مردم رعایت و کنترل نکنند ویروس دوباره بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رئیسی در نشست خبری با بیان اینکه این تصور که با گرم شدن هوا ویروس مهار می‌شود، غلط است، اظهار کرد: همانطور که می‌بینیم در کشور ایران در نقاط گرمسیر و در دنیا برزیل نقطه گرمسیر و روسیه نقطه سردسیر دو کشوری هستند که رتبه‌های دوم و سوم شیوع را دارند و این امر بیانگر بی تأثیر بودن دمای هوا بر روند شیوع کرونا است.

وی با بیان اینکه باید هر کس از خانه بیرون می‌آید ماسک داشته باشد، اضافه کرد: این مورد برای تجمعات بیشتر تاکید می‌شود، ثابت شده استفاده از ماسک در کاهش ابتلا بسیار قابل توجه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک n95 ضروری نیست، اضافه کرد: با پارچه ساده نیز می‌توان ماسک تولید کرد و گرفتن یک تکه پارچه جلوی دهان مناسب است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در فضاهای باز کمتر مورد تاکید است، اضافه کرد: استفاده از ماسک در مترو، تاکسی، پاساژها و مساجد ضروری است.

رئیسی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته است، ادامه داد: اگر مردم رعایت و کنترل نکنند ویروس دوباره بر می‌گردد.

کد خبر 426442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.