محمدی: قتل رومینا، قتل یک نسل بود

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: داستان رومینا یک هشدار بزرگ است که ارزیابی کنیم کجای کار ایستاده‌ایم؛ نباید از ضعف‌های موجود در آموزش عالی، آموزش و پرورش و نظام خدمات اجتماعی غفلت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وی به موضوع قتل "رومینا اشرفی" نیز اشاره کرد و ادامه داد: رومینا نماد غفلت از نسل نوشکفته‌ای است که نظام تعلیم و تربیت و نهادهای اجتماعی نسبت به آن‌ها غافل شده و افزایش طبقات اجتماعی این معضل را تشدید کرده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خشونت علیه کودکان را نتیجه کاهش تعامل میان والدین و کودکان دانست و نهاد خانواده و آموزش و پرورش را نیز در ایجاد خلأها و آسیب‌های موجود در جامعه سهیم دانست.

وی گفت: داستان رومینا یک هشدار بزرگ است که ارزیابی کنیم کجای کار ایستاده‌ایم؛ در شرایطی که محاکمه بزرگی برای پدر رومینا شکل گرفته و همگان با رفتاری هیجان‌زده حکم قتل وی را صادر می‌کنند، نباید از ضعف‌های موجود در آموزش عالی، آموزش و پرورش و نظام خدمات اجتماعی غفلت کرد.

تا کی تاوان رفتارهای هیجانی را بدهیم؟

محمدی ادامه داد: تا کی باید تاوان رفتارهای هیجانی سیستمی را بدهیم که قصد تحول در رفتارهای خود را ندارد؟ قتل رومینا قتل یک دختر نیست، قتل یک نسلی است که نیازهای او نادیده انگاشته شده است.

وی با بیان اینکه باید دفاع از حقوق کودکان و زنان از حد شعار فراتر برود، افزود: در این موارد موضوعات معیشتی و اجتماعی باید موردنظر بوده و نسبت به بازتعریف آموزش‌های اجتماعی اقدامات لازم انجام شود؛ با غفلت از این موضوع همچنان باید ضرر رفتارهای فعلی را ببینیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: چرا از داده‌های مهم قاتل زنجیره‌ای چند سال پیش تهران که "خفاش شب" نام گرفت پیش از اعدام یا از مجموعه دانسته‌های مربوط به قتل بنیتا یا حادثه آتش‌سوزی پلاسکو برای رفع معضلات بعدی استفاده نشد؟

وی اضافه کرد: باید با دوری از رفتارهای هیجانی که از سوی تصمیم‌سازان و مردم در شبکه‌های اجتماعی سر زده و پس از مدتی فراموش می‌شود، کار کارشناسی مناسب انجام شود؛ امیدوارم جامعه از خوابی که سال‌هاست دچار آن شده بیدار شود.

شهرداری اصفهان به بحران آتش‌سوزی زاگرس ورود کند

اخبار غیررسمی حاکی از بسته شدن سد زاینده‌رود از ۱۵ خردادماه است، اظهار کرد: از متولیان امر خواستارم که در این رابطه تجدیدنظر کنند زیرا بستن زاینده‌رود در شرایط کنونی به معنای بستن روزنه‌های امید مردمی است که برای جاری نبودن رودخانه شهر خود رنج و عذاب فراوانی را متحمل شده‌اند.

وی افزود: هر عارضه‌ای که برای مردم اصفهان رخ دهد، به تمام کشور آسیب‌های زیست محیطی و اجتماعی خواهد رساند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید به‌جای توقف جریان زاینده‌رود، برای تأمین حق‌آبه کشاورزان چاره دیگری اندیشیده شود و تأمین حق‌آبه زیست محیطی تالاب گاوخونی و حق‌آبه شرب مردم اصفهان نیز باید برای تصمیم‌گیران مهم باشد.

وی به آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اضافه کرد: با این اتفاق، سرمایه‌های نباتی و حیات وحش بسیاری در حال از بین رفتن است اما جای تعجب دارد که از سوی شهرداری‌های کشور برای اطفای حریق این جنگل‌ها حمایتی نشده است.

محمدی خاطرنشان کرد: از شهردار اصفهان می‌خواهم بسان موارد قبلی که مدیریت شهری اصفهان در بحران‌ها کنار مردم دیگر شهرها بوده، از هرگونه اقدامی برای پایان دادن به بحران آتش‌سوزی این جنگل‌ها دریغ نکند.

کد خبر 426437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.