گوگل به جرم استفاده از اطلاعات مکانی کاربران متهم شد

دادستان یکی از ایالت‌های آمریکا به جرم استفاده از اطلاعات موقعیت مکانی کاربران بدون رضایت آنان از شرکت گوگل شکایت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شکایت علیه گوگل به جرم استفاده از اطلاعات کاربران، ساخت حسگری برای جداسازی افراد مشکوک به کرونا و انتقام ترامپ از توئیتر را در بسته تکنولوژی ایمنا بخوانید.

شکایت علیه گوگل به جرم استفاده از اطلاعات کاربران

دادستان یکی از ایالت‌های آمریکا از گوگل به جرم استفاده از اطلاعات موقعیت مکانی کاربران بدون رضایت آنان، شکایت کرده است. در این شکایت نامه آمده که شرکت مذکور از روش‌های فریبکارانه و ناعادلانه برای دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی کاربران استفاده کرده است.

مارک برنوویچ دادستان کل این ایالت در توئیتی نوشت: گوگل اطلاعات دقیق درباره کاربران از جمله موقعیت مکانی آن‌ها را جمع آوری و از آن‌ها برای تبلیغات هدفمند استفاده می‌کند؛ در بیشتر اوقات این اقدام بدون رضایت یا آگاهی کاربر انجام می‌شود.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای نوشت: به نظر می‌رسد دادستان کل و وکلایی که این شکایت را به دادگاه ارائه کرده‌اند، درباره عملکرد سرویس‌های ما اشتباه می‌کنند؛ ما همیشه ویژگی‌های حفظ حریم شخصی را در محصولات خود قرارداده و قابلیت‌های کنترل اطلاعات موقعیت مکانی را نیز فراهم کرده‌ایم.

ساخت حسگری برای جداسازی افراد مشکوک به کرونا از افراد سالم

محققان کشور برای تشخیص سریع ویروس کووید ۱۹ موفق به عرضه حسگری شدند که مراحل ارزیابی خود را در وزارت بهداشت طی می‌کند. محمد عبدالاحد، برگزیده جایزه مصطفی (ص) مجری طرح دستگاه حسگر تشخیص کرونا در نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: این ویروس پس از ورود به بدن با فعال کردن میتوکندری سلول‌ها شرایطی را برای تولید مثل خود آماده می‌کند.

وی با بیان اینکه در همین راستا توانستیم حسگری را بسازیم که مرحله اولیه ابتلای کرونا را تشخیص دهد، گفت: در این دستگاه از سنسورهایی استفاده کردیم که برای ردیابی کرونا ویروس از طریق خلط به کار گرفته می‌شود. مجری طرح با بیان اینکه تست‌های مثبت با این حسگر به خوبی تشخیص داده شد، ادامه داد: تست‌های منفی با مشکلاتی مواجه بود، به طوری که افراد بعد از جواب تست اول، حاضر به انجام تست‌های بعدی نشدند، زیرا بیم داشتند که در تست‌های بعد به کرونا مبتلا شوند.

وی افزود: در حال حاضر تست‌های بالینی را به پایان رساندیم و نتایج آن‌ها توسط وزارت بهداشت در دست بررسی است تا در صورت تأیید، استانداردها را اخذ کند و در اختیار مردم قرار بگیرد. این محقق تصریح کرد: تکنولوژی بعدی استفاده از خون برای تشخیص کرونا با استفاده از این حسگر است. تاکنون از خلط بیمار استفاده می‌کردیم که نیاز به اتاق تمیز داشت و از آنجا که ایمن نیست احتمال دارد باعث تشدید اپیدمی شود؛ بنابراین نتیجه گرفتیم که از خون استفاده کنیم و همه تحقیقات خود را روی این موضوع متمرکز کردیم.

وی تاکید کرد: با این دستگاه مشخص می‌شود که فرد مبتلا به کرونا است و به تست‌های بعدی ارجاع داده می‌شود. عبدالاحد با تاکید بر اینکه این روش‌ها، یک روش مکمل است، عنوان کرد: این حسگر می‌تواند روشی مفید باشد که افراد مشکوک را از غیر مشکوک جدا کند.

ترامپ از توئیتر انتقام می‌گیرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به راستی آزمایی پیام‌های خود در توئیتر تصمیم دارد دستوری اجرایی را درباره شبکه‌های اجتماعی امضا کند. این در حالی است که توئیتر برای نخستین بار دو پیام رئیس جمهور آمریکا را در این شبکه اجتماعی راستی آزمایی کرد. ترامپ در واکنش به این اقدام توئیتر این شبکه اجتماعی را تهدید به تعطیلی کرد.

همچنین رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام توئیتر در پیامی در این شبکه اجتماعی نوشت: فعالیت خود را اصلاح کنید، همین حالا! او در پیامی دیگر نوشت: شرکت‌های بزرگ فناوری با تمام توان سعی دارند قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ همه چیز را سانسور کنند و اگر این اتفاق بیفتد دیگر آزادی نخواهید داشت.

مقامات کاخ سفید جزئیات این دستور را اعلام نکرده‌اند و مشخص نیست ترامپ چگونه تهدید خود را درباره تعطیلی شبکه‌های اجتماعی (از جمله توئیتر) عملی می‌کند، زیرا این شرکت‌ها خصوصی هستند؛ تهدید ترامپ به کاهش ارزش سهام فیس بوک و توئیتر منجر شد.

کد خبر 426433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.