اقدامات بهزیستی در پیشگیری از کرونا موفقیت‌آمیز بود

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولین ایران طی بیانیه‌ای از سخنان و توجه ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت افراد دارای معلولیت در همه‌گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان، قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

" اقدامات سازمان بهزیستی برای پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز نگهداری موفقیت‌آمیز بود

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولین ایران طی بیانیه‌ای از سخنان و توجه ویژه «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت افراد دارای معلولیت در همه‌گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان، قدردانی کرد.

گزیده‌ای از متن بیانیه به این شرح است:

آنتونیو گوترش

دبیر کل سازمان ملل متحد

از جناب عالی بابت سخنانی که هم زمان با انتشار گزارش سازمان ملل متحد در زمینه واکنش دربرگیرنده معلولیت به کووید -۱۹ بیان کردید، ممنون هستیم. شما در سخنان خود به وضعیت ناگوار معلولان که ناشی از بیماری همه گیر کووید -۱۹ در سراسر جهان است، توجه آنی می‌کنید.

در مقام رؤسای دو سازمان عمده مردم نهاد معلولان در ایران، در نگرانی عمیق شما نسبت به رنجی که این بیماری بر افراد دارای معلولیت تحمیل می‌کند، سهیم هستیم. بی تردید گزارش شما تأثیر فراوانی بر ارتقای آگاهی در زمانه‌ای دارد که دولت‌ها و عموم مردم با این بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می‌کنند. این گزارش بازتاب نیازی فوری است که دیپلمات ارشد جهان آن را برجسته کرده است.

باعث بسی تأسف است که این بیماری همه گیر باعث تلفات در میان افراد دارای معلولیت شده است که تناسبی با شمار آنان ندارد. از جوامع مردمی انتظار می‌رود که در روزگار سختی، اهمیت بیشتری به مراقبت از افراد از کار افتاده به خصوص افراد دارای معلولیت بدهند و آنان را شهروندان درجه دو در نظر نگیرند.

در این حال، ایران از نظر محافظت از افراد از کار افتاده در خانه‌های نگهداری عملکرد رضایت بخشی داشته است. اقداماتی که سازمان بهزیستی کشور ایران برای پیشگیری از گسترش کرونا در خانه‌های نگهداری به اجرا درآورده، تا حد زیادی موفقیت‌آمیز بوده است، زیرا تلفات در میان افراد از کار افتاده بسیار کمتر از آن چیزی است که در بسیاری از کشورهای دیگر مشاهده می‌شود. می‌توانید ترتیبی دهید تا آمار رسمی در این زمینه راستی آزمایی شود تا این اقدامات به صورت برنامه‌های مطلوب به جامعه جهانی پیشنهاد شود.

علی همت محمود نژاد. رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولین ایران"

کد خبر 426369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.