زاینده‌رود مهم‌ترین مطالبه مردم از نمایندگان منتخب اصفهان است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از نمایندگان منتخب اصفهان خواستاریم تعهداتی که دولت‌های فعلی و گذشته به اصفهان داشته‌اند را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به آغاز بکار مجلس یازدهم اشاره و برای نمایندگان اصفهان در دستیابی به اهداف مدنظر شهر و شهرستان اصفهان آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: امید است با همگرایی و همراهی مسئولان شهری و استانی به‌ویژه شوراهای اسلامی استان اصفهان به نحو شایسته‌تری مطالبه‌گر تحقق خواسته‌های مردم باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به سخنان مقام معظم رهبری در پیام آغازین خود به مجلس یازدهم، اشاره کرد و سطحی‌نگری و نگاه محلی نمایندگان، سرگرم شدن آن‌ها به حواشی زیانبار، موضعگیری‌های شخصی و جناحی، سهل‌انگاری در کارها و دسته‌بندی‌های قومی محله‌ای و قبیله‌ای را به استناد حرف ایشان، از چالش‌های جدی و آفت‌های دوره‌های پیشین مجلس دانست.

وی ادامه داد: از نمایندگان منتخب اصفهان خواستاریم تعهداتی که دولت‌های فعلی و گذشته به اصفهان داشته‌اند و موضوع تفویض اختیارات به شوراهای اسلامی را دنبال کنند؛ یقیناً واگذاری امور شهرها به شوراهای محلی سبب سهولت در اجرای امور می‌شود.

نصراصفهانی جاری بودن آب در زاینده‌رود را مهم‌ترین مطالبه مردم اصفهان از نمایندگان منتخب خواند و اضافه کرد: اصفهان همچنان در شرایط نامطلوبی برای تأمین آب شرب قرار دارد؛ به اذعان شرکت آب منطقه‌ای ۳۰ درصد مصرف آب شرب در اصفهان افزایش پیدا کرده بنابراین همچنان باید مردم نسبت در صرفه‌جویی آب توجه کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه گرم شدن هوا و ادامه شیوع کرونا، مصرف آب را در روزهای پیش‌رو افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر صرفه‌جویی‌ها رعایت نشود قطعاً با مشکل جدی در تأمین آب شرب مواجه خواهیم شد.

هر هفته یک پروژه کوچک مقیاس افتتاح می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان در شرایط سخت فعلی با همراهی دستگاه‌های دیگر، اجرای پروژه‌های شهری را با شتاب بیشتری دنبال کرده و می‌کوشد تا همچنان اصفهان در مسیر رشد و توسعه خود قدم بردارد.

وی با بیان اینکه بزودی هر هفته یک پروژه کوچک مقیاس در مناطق شهری افتتاح خواهد شد، گفت: پروژه‌های بزرگی مانند سالن همایش‌ها، تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی و سالن اجتماعات گلستان شهدا نیز از پروژه‌هایی است که تکمیل آن روند خوبی را طی کرده است.

نصراصفهانی افزود: محور فرهنگی چهارباغ عباسی با تکمیل مبلمان شهری محیطی تأثیرگذار خواهد شد، مرکز نمایشگاه‌های اصفهان در نیمه اول سال به بهره‌برداری خواهد رسید، چندین کیلومتر از تونل خط دو قطار شهری توسعه یافته و چند ایستگاه این خط بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و تکمیل حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان که طول ۷۸ کیلومتر دارد، به خوبی دنبال شده‌است؛ امیدواریم مجموعه این اقدامات بارقه‌های امید و اعتماد مردم را بیش از پیش تقویت کند.

وی بر لزوم ارتباط نزدیک اعضای شورای شهر با خبرنگاران و برگزاری نشست‌های خبری تاکید کرد و از مجموعه اطلاع‌رسانی شورا و شهرداری اصفهان خواست مردم را در خصوص جزئیات پروژه‌های دردست اقدام مدیریت شهری بیشتر آگاه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به جلسه اعضای شورای شهر با مدیران حراست، بازرسی و حقوقی شهرداری اشاره و تصریح کرد: این مدیران به‌طور مجزا گزارش‌هایی را در حوزه اختیارات خود به اعضای شورا ارائه دادند که موید مراقبت‌های مورد نیاز توسط آن‌ها بر امور شهر بود.

وی ادامه داد: امیدواریم سیاستگذاری‌ها به سمت هوشمندسازی با اتخاذ شیوه‌های نوین فناوری‌ها پیش رفته و برای تبدیل شهرداری اصفهان به شهرداری هوشمند، همراهی همه کارمندان را شاهد باشیم.

استقبال مردم اصفهان از بسته‌های تشویقی

نصراصفهانی با بیان اینکه بسته تشویقی مصوب شورای شهر برای ساخت‌وسازها مورد استقبال مردم قرار گرفته، گفت: استحصال ۳۰ درصدی بودجه شهرداری در این مدت نشان از استقبال مردم، سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان از بسته‌های تشویقی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدهایی که از مناطق داشتیم، کارکنان شهرداری با صبوری به مردم در این رابطه خدمت کرده و تلاش می‌کنند خدمتگزاری خود را افزایش دهند بنابراین خواستاریم کارمندانی که در این تراکم فعالیت‌ها، بهترین خدمت‌رسانی را به شهروندان دنبال کرده‌اند تقدیر شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در زمینه امور رفاهی کارکنان شهرداری اقدامات مناسبی انجام شده است، اضافه کرد: امید است کمیته تخصیص به این امر توجه ویژه داشته و به‌طور ۱۰۰ درصدی امور رفاهی کارکنان را تحقق بخشد؛ همچنین در زمینه تعاونی مسکن نیز امیدواریم گام‌هایی که توسط شهردار اصفهان برداشته شده به نتیجه مطلوب برسد.

مبارزه امام (ره) با متحجران

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقداماتی که امام راحل (ره) برای مقابله با تحجر انجام دادند، گفت: واقعه ۱۵ خرداد یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی است که درپی اعتراض امام خمینی (ره) به لایحه ایالتی ولایتی و انقلاب سفید رخ داد؛ موضعگیری امام (ره) منجر به دستگیری ایشان و این دستگیری سبب شکل‌گیری تظاهرات مردمی در چند شهر شد.

نصراصفهانی به تقابل امام راحل (ره) با دو دسته از افراد اشاره کرد و افزود: مبارزات امام تنها متوجه شاه و اعوان و انصار او نبود بلکه دسته دیگری نیز بودند که حتی هم‌لباس امام بودند اما ایشان را برای ورود به عرصه سیاست منع می‌کردند؛ امام خمینی همواره از این جماعت متجحر خون دل خوردند.

کد خبر 426359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.