کپسول کرو دراگون در مدار مستقر شد

فضاپیمای کرو دراگون اسپیس‌ایکس که حامل دو فضانورد ناسا با نام‌های رابرت بهنکن و داگلاس هورلی برای انتقال به ایستگاه فضایی بین‌المللی بود با موفقیت در مدار مستقر شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هرچند شرایط نامناسب جوی مانع از پرتاب موفق کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی در روز پنجشنبه شد، این فضاپیما در حال حاضر در مدار قرار گرفته و دماغه آن باز شده است. این اولین‌بار پس از انجام دو آزمایش دستی کپسول دراگون است که بهنکن و هورلی، خود کنترل فضاپیما را در دست می‌گیرند و در صورت بروز مشکل در پرواز خودکار از مهارت‌های خود برای کنترل آن بهره خواهند برد. آن‌ها پس از پهلوگیری و استقرار خدمه در سازمان فضایی بین‌المللی، اطلاعات را به‌روزرسانی و با زمین ارتباط مستقیم برقرار می‌کنند.

خدمه فضاپیما با انجام مرحله سوختن، کپسول را در مسیر نهایی حرکت قرار خواهند داد تا صبح روز یکشنبه در ایستگاه بین‌المللی پهلوگیری کند. پس از باز شدن دریچه‌های فضاپیما، داگلاس هورلی و رابرت بهنکن با حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی به خدمه Expedition 63 که از ماه آوریل در ایستگاه فضایی مستقر شده‌اند، خواهند پیوست. مأموریت این تیم اعزامی شامل تحقیقات پژوهشی با محوریت زیست‌شناسی، علوم زمین، تحقیقات انسانی، علوم فیزیکی و توسعه فن‌آوری است و زمینه را برای ادامه پروازهای انسانی فراتر از مدار زمین به ماه و مریخ فراهم می‌کند.

این مأموریت در اکتبر سال ۲۰۲۰ پایان خواهد یافت. بهنکن و هارلی در کنار انجام تحقیقات و همکاری با سایر خدمه برای انجام سایر فعالیت‌های جاری در این مأموریت، آزمایشاتی را در مورد کرو دارگون انجام خواهند داد.

کد خبر 426350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.