درمان کرونا با فیزیوتراپی تنفسی

تقویت عضلات اعضای تنفسی یکی از راهکارهای مهم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و بهبود سلامت مبتلایان این بیماری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عفونت ریه یکی از مهمترین علائم ابتلا به بیماری کرونا محسوب می‌شود که شامل چهار نوع است؛ نوع خفیف که علائم قابل توجهی از آن در رادیوگرافی ریه دیده نمی‌شود، نوع متوسط که بیمار طی آن دچار تب و علائم تنفسی شده و عفونت ریه در عکس قابل مشاهده است، نوع شدید که بیمار به سختی نفس می‌کشد و نوع شدید بحرانی که بیمار قادر به نفس کشیدن نیست و به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارد؛ در مرحله شدید بحرانی، عملکرد سایر اندام‌های بدن نیز با مشکل رو به رو می‌شود.

متخصصان معتقد هستند که فیزیوتراپی تنفسی می‌تواند تا پیش از بروز مرحله حاد تنفسی، به بهبود عملکرد ریه‌ها و کاهش علائم بیماری کمک کند. این روش درمانی شامل تمرینات بدنی، تمرینات عضلات تنفسی، تمرین پاکسازی ریه، تمرینات انگیزشی، تنفس عمیق و آرام و تنفس دیافراگمی می‌شود. علاوه بر تمرینات تنفسی، ورزش‌های کل بدن مانند حرکت مچ دست و پا، بالا آوردن اندام‌های تحتانی، انقباض عضلات باسن، شکم و ران می‌تواند در بهبود سلامت بیماران مبتلا به کرونا کمک کند.

این تمرین‌ها نیاز به تجهیزات پیچیده ندارد و می‌توان آن‌ها را در محیط خانه یا بیمارستان انجام داد. فیزیوتراپیست با حفظ اصول بهداشتی و ایمنی، پوشش و تهویه مناسب، حرکات درمانی را برای بیمار اجرا می‌کند تا بیمار بتواند آن‌ها را به درستی انجام دهد. به گفته پزشکان، بیماران بستری شده، روزانه به دو جلسه فیزیوتراپی تنفسی نیاز دارند و مدت زمان هر جلسه نیز به توان جسمی هر بیمار بستگی دارد.

در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که فیزیوتراپی تنفسی عضلاتی را که در تنفس نقش دارند، تقویت کرده و با تخلیه ترشحات ریوی به تسهیل تنفس بیمار کمک می‌کند. با استفاده از این روش درمانی، ظرفیت اکسیژن ریه‌ها افزایش یافته و فرد روند بهبود را سریع‌تر طی می‌کند، به طوری که به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا نمی‌کند. متخصصان معتقد هستند که با انجام دادن بعضی تمرینات تنفسی می‌توان عملکرد سیستم تنفسی بدن را ارتقا داد تا در صورت ابتلا به بیماری کرونا فرد با مشکل تنفسی حاد مواجه نشود.

کد خبر 426323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.