جراحی در بیماران کووید ۱۹ عامل بروز مشکلات ریوی است

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد انجام عمل جراحی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ می‌تواند با مشکلات جدی ریوی همراه باشد.

به گزارش ایمنا، در این بررسی آمده است: بیش از نیمی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند دچار مشکلات ریوی همچون ذات‌الریه و مشکلات جدی تنفسی می‌شوند.

همچنین به گفته محققان نزدیک به ۴۰ درصد از این بیماران در مدت ۳۰ روز جان خود را از دست داده‌اند. متخصصان انگلیسی اظهار کردند اگرچه لازم است خطرات مرتبط با بیماری کووید ۱۹ در برابر خطرات ناشی از تأخیر در انجام جراحی در هر بیمار متوازن شود اما این مطالعات نشان می‌دهد که آستانه عمل جراحی در مقایسه با شرایط عادی باید افزایش پیدا کند.

متخصصان تاکید کردند که تیم‌های پزشکی باید جراحی‌های غیر حیاتی را به تعویق انداخته و سایر گزینه‌های درمانی را در نظر گیرند که ممکن است نیاز به جراحی به تأخیر افتد یا گاهی اوقات از انجام آن اجتناب شود.

به گفته محققان انگلیسی قرار گرفتن در معرض کرونا ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان با مشکلات ریوی مرتبط است که دلیل آن افزایش التهاب و واکنش‌های سیستم ایمنی به جراحی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی است.

دستورالعمل‌های متعددی برای مدیریت بیمارانِ نیازمند به عمل جراحی در مدت زمان همه‌گیری بیماری وجود دارد اما به گفته پزشکان تحقیقات زیادی در مورد تأثیر کرونا ویروس بر مشکلات ریوی و مرگ انجام نگرفته است.

در این تحقیق محققان انگلیسی اطلاعات مربوط به ۱۱۲۸ بیمار را از ۲۳۵ بیمارستان در ۲۴ کشور از جمله ایالات متحده آمریکا و در درجه اول اروپا مورد تحلیل قرار دادند. اکثر بیماران، حدود ۷۴ درصد از آنان تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفته‌اند و بقیه موارد، جراحی‌های انتخابی داشته‌اند.

محققان تاکید کردند این بیماران در هفت روز منتهی به عمل جراحی یا ۳۰ روز بعد از عمل مورد آزمایش کرونا ویروس قرار گرفته که نتیجه آن مثبت بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 426307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.