مدت زمان صدور مجوز کسب‌وکار به ۳ روز کاهش یافت

با راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی صدور مجوز کسب‌وکار، مدت‌زمان ۷۵ روزه به سه روز کاهش یافته است و اگر بیش از سه روز پروسه به طول انجامید، فعالان اقتصادی می‌توانند اعتراض کرده و شکایت نمایند؛ در این میان وزارت امور اقتصادی و دارایی شکایت را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی صدور مجوز کسب‌وکار در اتاق تهران، با بیان اینکه صدور مجوزهای مرتبط با کسب‌وکار نباید بیش از سه روز بیشتر به طول بیانجامد، اظهار کرد: درحالی‌که در دنیا بسیاری از کشورها شرایط را برای صدور مجوزهای کسب‌وکار به نحوی فراهم کرده‌اند که مجوزها، در کمتر از نیم روز صادر شود، در ایران این پروسه به ۷۵ روز می‌رسد که با راه‌اندازی این پنجره واحد انتظار داریم بتوانیم زمان را به‌شدت کاهش دهیم.

فرهاد دژپسند افزود: با راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی صدور مجوز کسب‌وکار، مدت‌زمان ۷۵ روزه به سه روز کاهش یافته است و اگر بیش از سه روز پروسه به طول انجامید، فعالان اقتصادی می‌توانند اعتراض کرده و شکایت نمایند؛ در این میان وزارت امور اقتصادی و دارایی شکایت را پیگیری می‌کند.

به گفته او متقاضیان دریافت مجوز کسب‌وکار می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق شماره تلفن ۱۸۶۶ اعلام کنند، ضمن اینکه شرایط باید به‌گونه‌ای پیش رود که بتوان کار را به شکل بهتری اداره کرد.

دژپسند اظهار کرد: رهبر انقلاب در چندین سال شعار تولید را برای نام‌گذاری سال‌ها در نظر گرفته‌اند که بر اساس آن، باید زمینه‌ای را فراهم کرد که اگر فردی می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند با کمترین دغدغه‌ها مواجه باشد؛ این در حالی است که در کشورمان که با انواع تحریم‌ها مواجه است خودمان باید موانع تولید را از بین ببریم. امروز سرمایه‌گذاری از نان شب برای ما مهم‌تر است و اگر می‌خواهیم سهم خود را از اقتصاد جهان بیشتر کنیم باید کاری کنیم که سرمایه‌گذاری با سهولت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در این میان، سرمایه‌گذار نباید هیچ دغدغه‌ای داشته باشد و باید بداند که مسیر آن‌قدر روان است که می‌تواند سرمایه خارجی جذب کند.

کد خبر 426295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.