۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
باغ معلق بابل در پاریس

پایتخت فرانسه به زودی میزبان یک پل پوشیده در گل‌ها و گیاهان سبز خواهد بود که همانند یک باغ شگفت‌انگیز بر فراز رودخانه سن پاریس امتداد خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران اهل پاریس از طرح پیشنهادی خود برای احداث پلی اعجاب‌انگیز که تنها به عابران پیاده اختصاص داده خواهد شد، رونمایی کردند. این پل با الهام از باغ‌های معلق بابل، از عجایب هفتگانه جهان، از چند لایه تشکیل خواهد شد که هر لایه پوشیده از گل‌ها و گیاهان سبز خواهد بود. درختان سبز در دو طرف پل، عابران پیاده را در امتداد رودخانه سن در فرانسه تا انتهای پل همراهی خواهد کرد و گل‌ها و گیاهان سبز زیبا به صورت آویزان یک آبشار شگفت‌انگیز در مرکز پل بابل را احاطه می‌کند. بازدیدکنندگان پس از عبور از پل بابل به باغ زیبایی در سواحل رودخانه وارد خواهند شد که شاید در آینده به مرکزی برای کشاورزی ساکنان محله تبدیل شود.

پل بابل محله مسکونی Esplanade Pierre Vidal-Naquet در غرب را به پارک برسی در شرق رودخانه سن متصل خواهد کرد. طراحی این پل بخشی از یک پروژه عظیم برای احیای یکی از خیابان‌های معروف پاریس به نام Avenue de France است که این خیابان به خاطر پروژه شگفت‌انگیز Jean Nouvel’s Tour Duo project، آسمان‌خراشی چند منظوره در پاریس، در سراسر دنیا شهرت دارد.

از نظر سازندگان، پل بابل یک نگرش مثبت در طراحی شهری در آینده خواهد بود که تصویری از نظم و نشاط شهری را جایگزین بی‌نظمی و آلودگی شهرهای امروزی خواهد کرد.

این پل، یک ابزار شهری خواهد بود که گسترش فضای سبز بر مسیرهای دریایی را امکان‌پذیر می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد حین عبور از مسیر خود هوای پاک تنفس کنند، به استراحت بپردازند و از چشم‌انداز زیبای اطراف نهایت لذت را ببرند.

این پل مردم را از شلوغی‌های شهر رها می‌کند و از طریق باغ‌های سبز معلق خود آلودگی هوا را به حداقل می‌رساند. صدای دلنشین آبشار تعبیه شده در مرکز پل و سایبانی که بر فراز هزاران گیاه سبز سایه خواهد افکند، لذت قدم زدن بر روی پل را برای عابران پیاده دو چندان خواهد کرد. طراحان قصد دارند در سراسر پل فضاهایی ایجاد کنند تا مردم به صرف ناهار و شام در طبیعت ترغیب شوند.

کد خبر 426292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.