دارندگان سهام عدالت در روش غیرمستقیم نیز به سهام خود دسترسی دارند

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان درباره سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، گفت: این افراد از طریق شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان، به اصل سهام خود پس از پذیرفته شدن این شرکت‌ها در بورس دسترسی دارند.

خالد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره سهام عدالتی که شیوه مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، اظهار کرد: این افراد پس از پایان مهلت تعیین شیوه مدیریت سهام عدالت از طریق شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان به اصل سهام خود و پس از پذیرفته شدن این شرکت‌ها در بورس دسترسی دارند.

وی درباره ارزش روز سهام عدالت نیز گفت: ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی در گذشته همان یک میلیون تومان بوده است اما ارزش روز سهام متناسب با افزایش یا کاهش ارزش سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر در بورس و فرابورس در نوسان است. در هر صورت در حال حاضر ارزش روز این سهام بیش از ارزش زمان واگذاری (تخصیص اولیه) است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان ادامه داد: اصولاً در امور سهام و به طور کلی سهام عدالت، چه در شیوه مدیریت و چه در نگهداری یا فروش، به مطالعه و بررسی، رایزنی و سپس اقدام و شتابزدگی نکردن در فروش و همچنین نگهداری آن توصیه می‌شود.

یوسفی درباره محدودیت‌های نقل و انتقال سهام عدالت تصریح کرد: در نقل و انتقال هیچ سهامی از جمله سهام عدالت به استثنای موارد و ملاحظات و دستورالعمل‌های قانونی محدودیتی وجود ندارد. در حال حاضر امکان فروش ۳۰ درصد از سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس به دارندگان داده شده است که می‌توانند از طریق مراجعه به شعب بانکی که شماره شبای آن در سامانه سهام عدالت ثبت شده و یا مراجعه به کارگزاری‌ها نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.

وی افزود: افرادی که به هر دلیلی تنها بخشی از سهام عدالت خود را می‌فروشند، پس از این دوره و در آینده به اصل مابقی سهام خود دسترسی خواهند داشت.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به عنوان مطمئن‌ترین منبع دریافت هرگونه اطلاعات صحیح و مستند درباره امور مربوط به سهام عدالت، سامانه آن به نشانی (www.samanese.ir) و سایت سازمان خصوصی سازی به نشانی (www.ipo.ir) معرفی و توصیه می‌شود.

کد خبر 426290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.