طراحی دوباره رستوران‌ها در روزهای کرونایی

گروهی از معماران اهل بوستون، بزرگترین شهر ایالت ماساچوست در آمریکازایده‌های جالبی برای صاحبان رستوران‌ها و کافه‌ها برای آغاز فعالیت دوباره خود در دوران کرونا ارائه داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با گسترش شیوع ویروس کرونا اغلب رستوران‌ها و کافه‌های سراسر دنیا تعطیل شدند اما این روزها خبرهایی از بازگشایی دوباره آن‌ها به گوش می‌رسد. در این راستا، گروهی از معماران اهل بوستون دستورالعمل‌هایی ارائه داده‌اند تا رستوران‌ها با رعایت این اصول ایمن‌تر، با کیفیت‌تر و پرشورتر از قبل فعالیت خود را آغاز کنند و خدمات خود را به مردم ارائه دهند. جالب است بدانید که این گروه معماری حدود ۱۰ سال پیش در واکنش به یک پاندمی همه‌گیر شکل گرفت و از آن پس در خط مقدم مبارزه با چالش‌های عمده سلامت بوده است. معماران بوستونی استراتژی‌های مختلفی را برای مهار شیوع ویروس کرونا در رستوران‌ها ارائه دادند و پیروی از این راهبردها را برای کاهش احتمال انتقال بیماری کووید -۱۹ ضروری دانستند.

صاحبان رستوران‌ها باید برای تضمین ایمنی مشتریان خود رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار دهند تا همچون الگویی برای سایر مراکز اقتصادی، پس از کاهش یا از میان برداشته شدن محدودیت‌ها برای مهار شیوع ویروس کرونا عمل کنند. این افراد باید تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن امکان گسترش ویروس کرونا از طریق سطوح به کار گیرند و از انتشار عفونت هوازی جلوگیری به عمل آورند. طراحی دوباره سرویس‌های بهداشتی و سینک‌های روشویی نیز باید در اولویت برنامه صاحبان رستوران‌ها قرار گیرد تا سلامت مشتریان و کارکنان هرچه بیشتر تضمین شود.

علاوه بر این هر رستوران باید به عنوان یک اصل ضروری نقاطی را برای فعالیت‌های مختلف در نظر گیرد تا از این طریق ارتباط بین مشتری و کارکنان را به حداقل برساند. به عنوان مثال، در رستوران‌ها باید فضاهای جدیدی برای کارکنان در نظر گرفته شود تا در آن‌جا وسایل حفاظت شخصی خود نظیر ماسک و دستکش را تعویض کنند. مکان‌های تحویل غذا به مشتری باید به گونه‌ای طراحی شود که بین مراجعه‌کنندگان و کارکنان هیچ تماس مستقیمی نباشد و از همه مهم‌تر اینکه در محل سرو غذا فاصله استاندارد بین مشتری‌ها رعایت شود، به عنوان مثال، پارتیشن‌های بلندی بین میزهای مختلف چیده شود.

از نظر معماران اهل بوستون، یکی از جالب‌ترین و کارآمدترین ایده‌ها برای فعالیت رستوران‌ها و کافه‌ها در روزهای کرونایی این است که صاحبان این مراکز از فضاهای بیرونی بیشترین بهره را ببرند. مثلاً، این افراد می‌توانند از فضای مقابل رستوران‌ها برای گسترش کار خود استفاده کنند به این صورت که در پیاده‌روهای مقابل محل کار خود میز و صندلی‌هایی با فاصله استاندارد از هم بچینند و تمام خدماتی را که در فضای داخلی ارائه می‌شود در اختیار مشتریانی قرار دهند که در فضای بیرونی مستقر شده‌اند.

علاوه بر این، استفاده از فضاهای عمومی و پارک‌های نزدیک به رستوران‌ها برای پذیرایی از مشتریان نیز می‌تواند به بهترین نحو چالش به وجود آمده برای فعالیت این مراکز را از میان بردارد. مقامات رسمی شهرها نقش عمده‌ای در پیاده‌سازی این ایده‌ها ایفا می‌کنند؛ این افراد با بستن خیابان‌ها روی وسایل حمل و نقل موتوری علاوه بر اینکه فضای بیشتری در اختیار صاحبان رستوران‌ها قرار می‌دهند، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را به عنوان وسایل تردد ایمن در روزهای کرونایی در میان مردم ترویج می‌دهند.

کد خبر 426265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.