فوتی‌های مشکوک به کرونا در سنندج بیش از آمار رسمی است

عضو شورای شهر سنندج خطاب به مردم این شهر گفت: اوضاع بحرانی ست عادی جلوه دادن اوضاع به هر بهانەای پاک کردن صورت مسئلە است

به گزارش خبرنگار ایمنا، غریب سجادی در یادداشتی با عنوان " کرونا و بی توجهی ما" در صفحه اینستاگرام خود نوشت: " کرونا ویروس در روزهائی که هنوز مثل امروز وارد استان کردستان و شهر سنندج نشدە بود به همراه خود موجی از وحشت در بین مردم و مسولان به راه انداخت.

در اوایل از ترس آنچه که بر سر شهرهای قم و رشت آمد در اکثر شهرهای استان مخصوصاً سنندج همدلی قابل تقدیری بین مسولان و مردم به وجود آمد به‌طوری که در روزهایی که آمار مبتلایان در شهر سنندج به سه و چهار نفر هم نمی‌رسید و بعضاً در طول چند روز یک نفر فوتی هم نداشتیم چپ و راست خیابان‌ها و کوچه و معابر روزانه سم پاشی می‌شد و در بین نهادهای مختلف مسابقه سم پاشی و وایتکس پاشی راه افتاده بود و از هر تریبونی استفاده می‌شد که مردم را هوشیار کنند و یکی از زیباترین صحنەهای این روزهای تلخ تلاش همگانی برای قدردانی و همکاری با کادر درمان بود!

اما متأسفانه الان که در شهر سنندج به دلیل تعداد زیاد مبتلایان و همچنین تعداد قابل توجه مرگ و میر مبتلایان به کرونا ویروس در وضعیت بحرانی به سر می‌برد نه از آن همدلی خبری هست و نه از آن ترس بین مردم و نه از هشدارهای مسؤلین و متولیان! و نه از آن مسابقه سم پاشی! الان که کادر درمان و پزشکی بیشتر از قبل در معرض خطر قرار دارند دیگر نه از آن پست‌های احساسی خبری هست و نه از آن کمپین‌های رنگا رنگ.

متأسفانه میزان مرگ و میر بر اساس اطلاعات سازمان آرامستان‌ها در اکثر روزها بیشتر از آمار رسمی است به طوری که در این اواخر روزانه پنج و بعضاً شش نفر فوتی و مشکوک به کرونا در بهشت محمدی دفن شدەاند!

این حجم از بی‌تفاوتی در سطح جامعه و میان متولیان غیرقابل درک است! امیدوارم همە ما در رفتار و تصمیمات غیر کارشناسی خویش بازنگری کنیم.

بە عنوان مثال متأسفانه الان یکی از معدود مصوبات ستاد مقابله با کرونا که به قوت خود باقیست و خود به کانون بحران تبدیل شده بستن کمربندی آبیدر به روی ماشین‌ها و انتقال بار سنگین ترافیک به معابر اطراف و همچنین عدم اجازه ورود سواری به آبیدر است! که نتیجه این محدودیت در این شرایط بدون برنامه‌ریزی تجمع غیرقابل تصور تعداد زیادی از شهروندان در حدفاصل میدان حجاب تا شهرک زاگرس است! ظاهراً مردم فقط در حد فاصل میدان حجاب تا میدان گاز و دامنه آبیدر کرونا نمی‌گیرند!

به هرحال با دفاع از بستن کمربندی آبیدر و عدم اجازه ورود خودرو به کوه آبیدر مشکل کرونا در این شهر حل نمی‌شود. در این اوضاع بحرانی دفاع صرف از این ایده بدون توجه به تبعات بیشمار آن بیشتر به یک ژست روشنفکری خنده دار می‌ماند.

مردم عزیز اوضاع بحرانی ست عادی جلوه دادن اوضاع به هر بهانەای پاک کردن صورت مسئلە است".

کد خبر 426262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.