ضریب نفوذ ۷۰ درصدی بازار سرمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آزادسازی سهام عدالت از افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه به ۷۰ درصد خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی آقامحمدی صبح امروز شنبه _۱۰ خرداد_ در مراسم آغاز به کار پنجره واحد شروع کسب‌وکار در اتاق بازرگانی تهران، با بیان اینکه با آزادسازی سهام عدالت از امروز، ضریب نفوذ سهام در کشور به ۷۰ درصد رسید اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون نفر وارد سایت شده و کنترل سهام عدالت خود را که متشکل از سهام ۳۶ شرکت بزرگ است را برعهده گرفته‌اند.

وی افزود: امیدوار هستیم که رتبه کسب‌وکار کشور نیز در سال جهش تولید به کمتر از ۷۰ درصد برسد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: شاخص‌های اقتصادی باید دو تا سه رقمی شوند و امیدواریم گام بعدی بعد از شروع به کار پنجره واحد کسب‌وکارها، ایجاد دادگاه‌های تجاری باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اتاق بازرگانی متعهد شده است تا مکانی را برای ایجاد دادگاه‌های تجاری در اختیار قوه قضائیه قرار دهد و این قوه نیز آماده است تا برای حل اختلافات تجاری این دادگاه‌ها را سریعاً راه‌اندازی کند.

آقا محمدی ادامه داد: رسیدگی به اختلافات تجاری باید سریع، تخصصی و منجسم و به دور از حب و بغض باشد تا افراد ناباب از کسب‌وکارها در ایران دور شوند.

منبع: ایبنا

کد خبر 426211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    باسلام / مایه تاسف است که هنوز مسئولین مملکتی نخواسته اند عنوان کنند که مسکن هم مثل خودرو کالای سرمایه ای نیست برای سرمایه گذاری نیست مصرفی است ضمن اینکه مسکن مایه سکونت و آرامش خانواده است و با این شیب فزاینده که هر چند سال یکبار هم بصورت نجومی افزایش می یابد چه کسانی باید جوابگوی خانواده های ایرانی باشند؟!! چرا باید 40 سال از پیروزی انقلاب بگذرد و راهکاری ارائه نشود و مملکت ما بواسطه اختلاف شدید طبقاتی به هندوستان دوم تبدیل شود و ثروتمند ثروتمندتر و طبقه متوسط و ضعیف فقیر تر و طبقه فقیر نابود شود؟؟؟!!! هیچ تناسبی بین هزینه مسکن حتی برای رهن و اجاره تا چه برسد به خرید مسکن برای اقشار متوسط به پایین جامعه وجود ندارد!!!