۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
خصوصی‌سازی خدمات شهری شهربابک

شهردار شهربابک گفت: با هدف ایجاد شهر هوشمند خدمات شهری شهرداری این شهر برون سپاری می‌شود.

به گزارش ایمنا، محسن کرمی‌نیا از برون سپاری خدمات شهری شهرداری این شهر خبر داد و اظهار کرد: بخشی از خدمات شهری شهرداری شهربابک به دفاتر خدمات الکترونیک واگذار و از این پس خدمات در دفاتر پیشخوان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت شهر هوشمند و توسعه فعالیت‌های الکترونیک افزود: این اقدام در راستای اجرای ماده ۶۷ برنامه پنج ساله ششم توسعه و مطابق با قانونی است که الکترونیکی نمودن خدمات و برون سپاری آنها در دستور کار شهرداری شهربابک نیز قرار گرفته است.

شهردار شهربابک گفت: طبق بند پ-ماده ۶۷- برنامه پنج ساله ششم توسعه- دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به الکترونیکی کردن تمام فرآیندها و خدمات با قابلیت الکترونیکی و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی مربوط، تا پایان سال سوم اجرای قانون برنامه اقدام کنند.

کرمی نیا اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به منظور الکترونیکی کردن فرآیندها و خدمات قابل ارائه در خارج از محیط اداری خود و قابل واگذاری یا برون سپاری را به دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات ict روستایی حسب مورد واگذار کنند.

وی در خصوص خدمات برون سپاری شده تصریح کرد: در فاز اول با استقرار زیرساخت "سیماک" در شهرداری تمام فرآیندها مربوط به صدور مجوزهای ساخت و ساز و محاسبات آنها الکترونیکی شده است.

شهردار شهربابک با بیان اینکه اکنون بخش "تشکیل شناسنامه واحد ملک (تشکیل پرونده) " برون سپاری و به دفاتر پیشخوان شهری واگذار می‌شود، افزود: در ادامه نیز سایر خدمات قابل برون سپاری شهرداری به دفاتر مذکور سپرده خواهد شد.

کرمی‌نیا ضمن اشاره بر سهولت استفاده از این خدمات گفت: زیرساخت ارائه دهنده خدمات حاضر با نام اختصاری سیماک بر بستر اینترنت بوده (و نه اینترانت)، بنابراین استفاده از تمام خدمات آن هم برای شهروندان، کاربران و دستگاه‌های اجرایی، با اینترنت شخصی هم (و اینترنت هر یک از مراکز خدمات دهنده اینترنتی) قابل دسترسی و بهره برداری است.

وی با بیان اینکه زمان آغاز طرح ۱۰ خرداد ماه است، افزود: ایجاد زیرساخت‌ها برای برون سپاری خدمات از ابتدای سال ۹۹ شروع شد که شامل تهیه لیست نقشه برادران ذی‌صلاح، آموزش نقشه برداران، آموزش کاربران دفاتر پیشخوان و تجهیز دفاتر پیشخوان بود.

شهردار شهربابک اظهار کرد: اکنون با مهیا شدن این زیرساخت از روز شنبه ۱۰ خرداد ماه تمامی دفاتر پیشخوان آماده ارائه خدمات به متقاضیان بوده و تشکیل شناسنامه واحد ملک در این دفاتر انجام خواهد شد و دیگر نیاز به حضور متقاضیان به شهرداری برای تشکیل پرونده نیست.

کرمی‌نیا با اشاره به محاسن الکترونیکی شدن صدور پروانه‌های ساخت و ساز تصریح کرد: الکترونیکی شدن خدمات تأثیر بسیاری در کاهش تخلفات ساختمانی و تخلفات حوزه ملک و املاک دارد و همچنین ویژگی بارز شناسنامه الکترونیکی واحد ملک "توأمان بودن اطلاعات توصیفی ملک با اطلاعات جغرافیایی" است که توسط نقشه برادران ذی‌صلاح برداشت شده و حداقل خطا را دارد (کمتر از پنج سانتی متر در محیط‌های شهری)، که از جمله دستاوردهای این ویژگی جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز است به این صورت که سامانه به صورت الکترونیکی اجازه ثبت هیچ گونه درخواست ساخت و سازی را برای یک ملک خارج از محدوده و حریم شهر را نمی‌دهد.

وی افزود: با ترسیم پلیگون عرصه ملک در سامانه تخلفات مربوط به تصرفات ملکی، مغایرت‌ها با طرح تفصیلی، بر و کف و ساخت و سازهای غیر مجاز به دلیل اختلافات در پرونده‌های کاغذی به شدت کاهش خواهد یافت همچنین با ثبت سوابق اولین تخلفات روی پرونده الکترونیکی شهرداری می‌تواند پرونده را "توقیف" نماید و با توجه به بهره گیری پرونده از پلیگون جغرافیایی ملک امکان هر گونه اقدامی تا رفع تخلف توسط سامانه ممنوع خواهد شد و این تأثیر بسیاری در کاهش تخلفات ساختمانی دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 426188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.