کاهش ۵۰ درصدی تولید زباله‌ در گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: برنامه ریزی میان‌مدت و بلندمدت برای مدیریت پسماند شهر شده است. احداث کارخانه بازیافت پسماند شهری مراحل نهایی خود را طی می‌کند که با راه اندازی آن ۵۰ درصد از حجم زباله‌های شهری کاهش می‌یابد.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زباله‌ها به صورت غیر اصولی در جنوب پارک جنگلی شهر گلپایگان دفن می‌شد که با اخطاریه مکرر زیست محیطی همراه بود، در نتیجه برای انتقال پسماندها به منطقه دشت شمال برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: برای انتقال اصولی پسماندهای شهرستان به منطقه دشت شمال با دهیاران و شهرداران شهر گوگد و گلشهر هماهنگی شد.

شهردار گلپایگان گفت: رعایت مسائل زیست محیطی از مهم‌ترین مقوله‌های مدیریت شهری است، بنابراین با توجه به اهمیت شهر گلپایگان در جهت توسعه گردشگری و حفظ محیط زیست، محل دفن زباله‌ها در پشت پارک جنگلی ساماندهی می‌شود.

شکرزاده افزود: برنامه ریزی میان‌مدت و بلندمدت برای مدیریت پسماند شهر شده است.، احداث کارخانه بازیافت پسماند شهری مراحل نهایی خود را طی می‌کند که با راه اندازی آن ۵۰ درصد از حجم زباله‌های شهری کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری گلپایگان حساسیت ویژه‌ای در خصوص دفن بهداشتی و اصولی پسماندها دارد به همین منظور تا زمان راه اندازی کارخانه بازیافت، دفن بهداشتی و اصولی پسماندها مطابق با استانداردهای زیست محیطی در دشت شمال مورد توجه قرار می‌گیرد.

شهردار گلپایگان گفت: جهت رعایت تمام موارد زیست محیطی، سلول‌های جدید در مرکز دفن ایجاد شده است، محوطه پارک جنگلی نیز کنترل کامل می‌شود تا هیچ زباله‌ای در پارک جنگلی دفن نشود و پس از پاکسازی کامل این منطقه برای ایجاد فضای مناسب گردشگری در منطقه برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

کد خبر 426152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.