دستور ویژه شهردار اصفهان برای رصد درختان خطرآفرین شهر

شهردار اصفهان گفت: دستور ویژه‌ای برای رصد درختان شهر صادر شده تا تعدادی از آن که در معرض آسیب است با اتخاذ روش‌های نوین، شناسایی شده و در صورت نیاز قطع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز_ شنبه دهم خردادماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به افتادن درختان سطح شهر اصفهان به دلیل وزش بادهای بهاری اظهار کرد: افتادن درختان علت‌های متعددی دارد که مهم‌ترین دلیل آن تداوم خشکسالی و جاری نبودن آب در زاینده‌رود و مادی شهر است.

وی با بیان اینکه این عامل باعث پوکی در داخل درختان و آسیب‌پذیر شدن آن‌ها می‌شود، افزود: در سال ۹۷ با تلاش فراوان فضای سبز شهری آبیاری و سعی شد درختان اصفهان زنده بمانند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: جاری بودن آب در زاینده‌رود و اختصاص حق‌آبه مردم اصفهان همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده و شهرداری به عنوان نماینده شهر این خواسته را همچنان مطالبه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری برای حفظ سلامت و جان مردم شهر وضعیت درختان را به طور مرتب رصد می‌کند، ادامه داد: دستور ویژه‌ای برای رصد درختان شهر صادر شده تا تعدادی که در معرض آسیب است با اتخاذ روش‌های نوین شناسایی شده و در صورت نیاز آن درخت قطع شود؛ البته همه درختانی که در روزهای اخیر افتاده‌اند دچار آسیب‌های مذکور نبوده و دلایل دیگری نیز برای این موضوع وجود دارد.

نوروزی از شهروندان اصفهان خواست برای ارائه نظرات خود در خصوص رفع مشکل سقوط درختان، در قالب رویداد شنبه‌های خلاق با شهرداری اصفهان مشارکت کرده و اضافه کرد: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده درختان در معرض سقوط و مستعد خطر، این موارد را به ۱۳۷ اعلام کنند تا در رابطه با آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

آخرین مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی

وی خاطرنشان کرد: مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی با نرخ مصوب سال ۹۸ تا ۱۵ خرداد به پایان می‌رسد بنابراین به دلیل تعطیلی‌های پیش‌رو و برای رضایت بیشتر مردم امکانی فراهم شده تا متقاضیان صدور پروانه‌های ساختمانی به شهرداری مراجعه کرده و تا تاریخ ذکر شده محاسبات اولیه و تسویه حساب‌های لازم را انجام دهند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این افراد برای انجام سایر امور شهرسازی و دریافت پروانه تا سه ماه آینده فرصت دارند و تا تاریخ مقرر شده تنها لازم است با مراجعه به شهرداری و پر کردن فرم تعیین شده و تسویه حساب مالی زمینه بهره‌مندی خود از نرخ‌های کنونی را فراهم کنند.

بازگشایی مترو در هفته جاری

وی با اشاره به تقاضای برخی مردم برای بازگشایی مترو گفت: ستاد کرونا با بازگشایی مترو موافقت کرده البته در هفته گذشته نیز همه ابعاد موضوع توسط مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت.

نوروزی تصریح کرد: متروی اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به تعطیلی‌های چند روز آینده افزود: از هموطنانی که در تعطیلات قصد سفر به اصفهان را دارند می‌خواهیم این شهر را مقصد سفر خود قرار ندهند زیرا همچنان به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم، اما در اولین فرصت و پس از بهبود شرایط میزبان مردم تمام کشور خواهیم بود.

کد خبر 426144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.