شهروندان اصفهان از مزیت بسته تشویقی ساخت‌وساز استفاده کنند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پلکانی بودن بسته تشویقی ساخت‌وساز را مزیت آن دانست و از شهروندان خواست از این مزیت استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در یک برنامه زنده تلویزیونی، با اشاره به حضور تدریجی مردم در شهر پس از فروکش کردن شیوع کرونا، اظهار کرد: امید است با کاهش خطر شیوع ویروس کرونا زیست بهتری برای مردم شهر رقم خورده و برنامه‌های شهرداری که پس از بهبود شرایط برگزار می‌شود، نشاط اجتماعی را بار دیگر به شهر بازگرداند.

وی افزود: همراهی مردم در این مدت قابل تقدیر است؛ زمانی که از آن‌ها خواستیم در خانه بمانند، ماندند و اکنون که شیب ابتلا به بیماری نزولی شده به تدریج در شهر حضور پیدا کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه شهرداری اصفهان از چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ به شش هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است، تصریح کرد: افزایش هزینه‌ها و درآمدها و نیز بالا رفتن توقع مردم از مدیریت شهری، سبب شده برای رساندن اصفهان به شهری سرآمد، چاره‌ای جز افزایش بودجه شهرداری نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را در حوزه درآمد و هزینه‌های شهرداری به‌ویژه در شرایط کنونی مدنظر قرار خواهیم داد، اضافه کرد: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان شیوع کرونا، امور شهروندان از طریق میز خدمت در ورودی شهرداری رسیدگی شده که امیدواریم این روند به نحوی ادامه پیدا کند که مردم با استفاده از خدمات الکترونیک شهرداری نیازی به همین حضور حداقلی در شهرداری‌ها نیز نداشته باشند.

نصراصفهانی ادامه داد: اکنون ارائه ۲۴ خدمت در سامانه سرای هشت شهرداری برای شهروندان به‌صورت غیرحضوری طرح‌ریزی شده که به دنبال افزایش آن تا ۱۰۰ خدمت نیز هستیم.

وی به تصویب بسته تشویقی ساخت‌وساز توسط شورای شهر و نحوه بهره‌مندی مردم از نوع محاسبه آن اشاره کرد و گفت: شرایط مناسبی برای شهروندان در این بسته اندیشیده شده و مبالغ پرداختی در آن به‌صورت پلکانی افزایش می‌یابد که بدین سبب هرچه زودتر برای دریافت پروانه ساخت‌وساز اقدام کنند، تخفیف بیشتری خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا میزان جابجایی مسافران روزانه متروی اصفهان از ۱۰۰ هزار نفر به ۱۰ هزار نفر رسیده بود، خاطرنشان کرد: مترو از زمانی که ستاد کرونا دستور داد تعطیل شده و هر زمان که دستور بازگشایی مترو داده شود آمادگی راه‌اندازی آن را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی خواهیم داشت.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه مردم و مشارکت آن‌ها سرمایه واقعی شهرداری اصفهان است، افزود: سرزندگی مدیریت شهری وابسته به احساس مسئولیت، نگرانی‌ها و مطالبات مردم از مسئولین شهر است و جای خرسندی دارد که این دغدغه‌ها از طریق مردم به ما در مدیریت شهری انتقال داده می‌شود.

کد خبر 426141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.