مردم درِ شورای شهر را گِل می‌گیرند

اعتراض مردم به عملکرد یکی از شوراها و حواشی دستگیری‌ها، انتخابات و انتصابات جدید در شوراهای کشور، مهم‌ترین عناوین بسته این هفته پارلمان شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمعی از مردم فرخ‌شهر روز سه‌شنبه ششم خرداد با تجمع در مقابل شورای این شهر، به بی‌عملی و ناتوانی در اداره امور شهر توسط شورا اعتراض کرده و درِ آن را بستند.

آنها بنری در ورودی شورای شهر نصب کردند که بر روی آن نوشته بود: "درب شورای شهر فرخ‌شهر به‌دلیل عملکرد بسیار ضعیف و ناتوانی در اداره امورات شهر توسط اهالی فرخ شهر گل گرفته می‌شود."

بومهن؛ دستگیری ضارب رئیس شورای شهر

بهمن‌ماه سال گذشته، فردی ناشناس که صورت خود را کاملاً پوشانده بود، رئیس شورای اسلامی شهر بومهن از توابع شهرستان پردیس را با استفاده از چاقو مورد ضرب و جرح قرار داد

رئیس شورای اسلامی شهر بومهن که در این حادثه دچار مصدومیت شده بود، بلافاصله به مراکز درمانی منتقل و به صورت سرپایی مداوا شد.

در نهایت مأموران پلیس امنیت شهرستان پردیس پس از گذشت چهار ماه، ضارب را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش واقع در شهر تهران دستگیر کنند.

به گفته سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی شرق استان تهران متهم در تحقیقات پلیس، انگیزه خود از ارتکاب این جرم را استنکاف رئیس شورای شهر از درخواست صدور مجوز غیرقانونی اعلام کرده است.

تغییر رئیس شورای عالی با انصراف الویری از حضور در انتخابات

۲۱ آذر ماه ۹۸ در بیست و ششمین جلسه شورای عالی استان‌ها مرتضی الویری با اخذ ۴۰ رأی توانست علیرضا احمدی نماینده قم را کنار زده و به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها برای سال سوم دور پنجم این شورا بر مسند ریاست این نهاد تکیه بزند.

احمدی برگزاری انتخابات به این شکل از سوی هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها را غیرقانونی خواند و شکایت او منجر به ابطال انتخابات شد.

در هفته جاری این انتخابات تجدید شد اما الویری در نطق پیش از دستور جلسه انتخابات هیئت رئیسه، با انتقاد از ابطال این انتخابات گفت: از آنجا که من انتخابات آذر ۹۸ را بدون مشکل می‌دانم، از اعلام نامزدی برای انتخابات هئیت رئیسه خودداری می‌کنم.

با برگزاری انتخابات مجدد، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها شد که در نخستین صحبت خود با خبرنگاران گفت: درباره اتفاقات گذشته نمی‌خواهم صحبت کنم و امروز بر اساس تکلیف محول شده باید وظیفه خود را انجام دهیم که یکی از مهمترین آن‌ها بردن طرح‌های مغفول مانده به مجلس شورای اسلامی است.

بندرعباس؛ مهلت شهردار برای پاسخگویق تمدید شد

دو تن از اعضای شورای شهر بندرعباس که نسبت به عملکرد شهردار انتقاد داشتند، خواستار تشکیل جلسه طرح سوال از وی شده بود و قرار بود این جلسه در هفته جاری برگزار شود.

اما رئیس شورای شهر بندرعباس در این جلسه گفت: شهردار اعلام کرده که نتوانسته برای پاسخگویی به شورا به جمع بندی لازم برسد بنابراین مهلت بیشتری برای پاسخگویی به سوالات مطرح شده اعضای شورای شهر داشته و در جلسه آینده باید پاسخگوی این سوالات باشد.

فاطمه جراره ادامه داد: از زمان مطرح شدن سوالات تاکنون شاهد اتفاقات و فعالیت‌های مثبتی در سطح شهر توسط شهرداری هستیم و شهردار عملکرد خود را در حوزه‌های مختلف به اطلاع شهروندان رسانده و شهر پویا شده است.

فردیس؛ مشکل شخصی شورا با شهردار

چندی پیش به طور ناگهانی اعضای شورای شهر فردیس به بهانه عدم سکونت محمد خسروزاده، شهردار این شهر در فردیس دست به استیضاح وی زده و بلافاصله مصطفی سعیدی سیرایی، عضو سابق شورای شهر کرج را به جای او انتخاب کردند.

اما هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان فردیس این تصمیم شورای شهر فردیس را مغایر قانون دانست و خسروزاده را به دفتر خود بازگرداند.

پس از این اتفاقات خسروزاده با اشاره به رأی اعضای شورا به برکناری او، سلیقه شخصی اعضا را دلیل رأی به برکناری و عزل خود دانست و گفت: از ابتدا اعضای شورای شهر فردیس از محل سکونت من اطلاع کامل داشتند.

وی با بیان اینکه از فروردین ماه محل سکونت خود و خانواده‌ام را به شهر فردیس انتقال داده‌ام، گفت: از آنجا که آغاز فعالیتم در شهرداری فردیس با مراسم ۲۲ بهمن ماه و بلافاصله با انتخابات و شیوع کرونا در کشور همراه شد، بدیهی است که نقل مکانم با تأخیر انجام شده باشد

‌کلیبر؛ استعفای ۴ نفر از اعضای شورای شهر

به گفته اعضای شورای شهر کلیبر آذربایجان شرقی، فرماندار این شهرستان بدون انجام تشریفات قانونی، شهرداری کلیبر را از کمپ قلعه‌درسی سلب اختیار و آن را به یک شرکت خصوصی واگذار کرده است.

این موضوع باعث استعفای چهار عضو شورای شهر و شهردار کلیبر شد زیرا آنها معتقدند فرمانداری با حقوق شهرداری و هزینه‌ای که از بیت‌المال در کمپ قلعه‌درسی شده را تضییع کرده است.

فشم؛ اعضای علی البدل وارد شورا شدند

پس از دستگیری دو عضو شورای اسلامی شهر اوشان، فشم، میگون در روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه و تقدیم استعفای این افراد به شورا، دو عضو علی البدل احکام خود را از فرمانداری دریافت کردند.

صفت‌الله عباسی فشمی و رضا کربلایی محمد میگونی اعضای جدید شورای اسلامی شهر اوشان، فشم، میگون هستند.

کد خبر 426131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.