تصفیه هوای اتوبوس‌های بریتانیا در پاندمی کرونا

شرکت تولیدی اتوبوس‌های اون (Own) واقع در شهر وارینگتون انگلستان، اولین شرکت جهان خواهد بود که قرار است اتوبوس‌های خود را به تمام امکانات لازم برای تصفیه هوا مجهز کند تا مسافران را از آلوده شدن به بیماری‌های واگیری نظیر کووید -۱۹ حفظ کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی اون در نظر دارد دستگاه‌هایی را در قسمت داخلی اتوبوس‌ها نصب کند که بیش از ۹۵ درصد ذرات آلاینده و ویروس‌هایی را که در هوا پخش می‌شود، از بین می‌برد. علاوه بر این، دستگاه‌های فوق در هر ساعت بیش از ۳۰ هزار لیتر هوای پاک به کابین مخصوص راننده‌های اتوبوس‌ها وارد می‌کند و در نتیجه این افراد از آلوده شدن به ویروس‌های بیماری‌زا در امان می‌مانند. کارخانه تولیدی ایر لبز (AirLabs) قرار است دستگاه‌های پاک‌کننده هوای اتوبوس‌های شرکت اون را تولید کند و تمام تلاش خود را به کار گیرد تا راه حل مناسبی برای حفظ مسافران وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و قطارها از این بحران خطرناک ارائه دهد.

بانک سرمایه‌گذاری بارکلیز در لندن، مبلغی معادل صد هزار دلار آمریکا در اختیار شرکت Airlabs قرار داده است تا کارکنان آن را به استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی خود برای به حداقل رساندن انتشار ویروس کرونا در میان مردم این شهر و به تبع، کل کشور سوق دهد. کارکنان Airlabs در نظر دارند شرایطی را در وسایل حمل و نقل عمومی به وجود آورند که هر فرد در فضایی محصور دور تا دور خود قرار گیرد که در این شرایط انتقال هوا از این فضا به صندلی مسافران دیگر وجود نخواهد داشت و در نتیجه هیچ گونه انتقال ویروسی در آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

مقامات رسمی وارینگتون امیدوارند که در صورت عملی شدن پروژه فوق، افراد بیشتری به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جذب شوند و در نتیجه کسانی را که به خاطر مسیرهای طولانی و نبود امنیت کافی در وسایل نقلیه عمومی کار خود را از دست داده‌اند، به محل اشتغالشان بازگردانند.

کد خبر 426128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.