ماجرای رومینا و یادآوری فیلم عصر جمعه

هانیه توسلی، در صفحه شخصی خود، قسمت هایی از فیلم عصر جمعه که در آن ایفای نقش کرده است به همراه بادداشتی از کارگردان آن را به اشتراک گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هانیه توسلی با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود آورده است:

"عصر جمعه، سال ۱۳۸۴
۱۵ سال پیش، فیلم عصر جمعه بر پایه تحقیق دو پرونده قضائی مستند نوشته و ساخته شد. فیلمی که برای اولین بار در مورد تجاوز در سینمای ایران حرف می‌زد، در مورد فشارهای مرد سالار خانواده حرف می‌زد، در مورد فرزند بدنیا آمده از حاصل تجاوز حرف می‌زد. فیلمی که به شرایط و فشار فرهنگی از آبرو در روستاها و شهرهای کوچک اشاره می‌کرد. فیلمی که از تعرض‌های خانگی حرف می‌زد. فیلمی که هزار انگ بی اخلاقی و بی پروایی به خودش و کارگردانش خورد و برای ۵ سال توقیف شد. فیلمی که بعد از ۵ سال، ۲ هفته اکران شد و دوباره توقیف شد. فیلمی که مجوز نمایش خانگی نگرفت. فیلمی که بعد از موفقیت در چهار جشنواره بین المللی، پخش بین المللش هم توقیف شد.

فیلمی که از کوتاه نظری مدیران وقت به خفا رفت و دیده نشد و در کمد ماند. فیلمی که باعث شد طی ۱۲ سال، هر فیلمنامه‌ای به ارساد ببرم رد شود و عملاً اجازه کار نداشته باشم. فیلم در بیست و چهارمین جشنواره فجر، پدیده آن سال معرفی شد. بیشترین نامزدها را در بین فیلم‌های بخش ملی داشت و دو سیمرغ بهترین فیلم اول و جایزه ویژه بهترین کارگردانی در بخش ملی و کلی تعریف و تمجید.

این روزها بعد از ۱۵ سال داغ دلم تازه شد. با شنیدن خبر رومینا و تکرار تکرار تکرار و باز هم مدیران به جای افشاگری، سانسور می‌کنند و سرپوش می‌گذارند تا مبادا آب در دل حکومت تکان بخورد. و باز هم مدیران به جای افشاگری، سانسور می‌کنند و سرپوش می‌گذارند تا مبادا آب در دل حکومت تکان بخورد و باز هم خجالت نمی کشند. این روزها فیلم عصر جمعه در یوتیوب به نمایش در میاد، اگه دوست داشتید فیلم رو ببینید.

با داشتن این میزان از نگرش عقب ماندگی و عقب نگه داشته گی در مدیریت کلان و خرد، نیاز به هیچ دشمن خارجی نداریم.
مونا زند حقیقی
بهار ۹۹"

کد خبر 426083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.