اجرای طرح ملی ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در ۹۵۰ نقطه کشور

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تاکنون طرح ملی ارتقا تاب‌آوری اجتماعی در ۹۵۰ نقطه کشور اجرا شده که ۵۰ محله از این تعداد در استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانس در شورای برنامه‌ریزی استان و رونمایی از سند ارتقا جایگاه زنان استان اظهار کرد: این جنایت یک فاجعه دردناک برای جامعه به خصوص جامعه زنان بود که رئیس جمهور نیز برای مقابله و پیشگیری از فاجعه‌های این چنینی دستور رسیدگی داد، تا از این وقایع جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه این فاجعه خاص کشور ما نیست و در تمام دنیا نیز اتفاق می‌افتد، افزود: خشونت خانگی یکی از مهم‌ترین مسائل در کشورهاست که به یک معضل تبدیل شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به سند ارتقا جایگاه و وضعیت زنان و خانواده به عنوان یک سند جامع برای رفع مشکلات حوزه زنان اشاره کرد و گفت: ارتقا عدالت اجتماعی و جنسیتی از مهم‌ترین مباحث در این سند است.

ابتکار با تاکید بر اینکه عدالت در تمام عرصه‌ها همواره مورد تأیید اسلام در قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) بوده، افزود: هدف اصلی این سند ارتقا جایگاه زنان و خانواده، کاهش آسیب‌ها و دردهای جامعه است.

وی گفت: در اجرای این سند تحقق عدالت جنسیتی در اولویت قرار گرفته که دستگاه‌های اجرایی باید این عدالت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: شناسنامه شاخص عدالت جنسیتی در سال ۹۶ در ستاد ملی زنان و خانواده تهیه و کلیات آن تصویب شده است.

ابتکار تصریح کرد: با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در حوزه زنان با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها فعالیت‌های خوب انجام شده، گفت: استان چهارمحال و بختیاری بیست و هفتمین استانی است که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در آن تصویب نهایی شده است.

ابتکار افزود: امید است تا پایان دولت تدبیر و امید، جشن رونمایی کلی از سند ارتقا جایگاه زنان در سطح کشور انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه اختلالات رفتاری زمینه ساز بروز خشونت به خصوص خشونت خانگی می‌شود و تاکید کرد: افرایش مهارت‌های ارتباطی در جامعه و به خصوص در بین زنان سرپرست خانوار یکی از راه‌های کاهش خشونت است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تاکنون طرح ملی ارتقا تاب‌آوری اجتماعی در ۹۵۰ نقطه کشور اجرا شده که ۵۰ محله از این تعداد در استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

ابتکار به اجرای این طرح در سال جاری تاکید کرد و گفت: پس از اجرای این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهادکشاورزی، اقدام به ایجاد تعاونی برای توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار می‌کنند و امسال ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این استان در این بخش در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری جشنواره زن و علم و حمایت از توانمندی دانشجویان و دختران در حوزه صنایع دستی، گفت: برند سازی محصولات کشاورزی، از دیگر برنامه‌های امور زنان و خانواده در راستای ایجاد اشتغال زنان با وزارت جهادکشاورزی است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: راه‌اندازی تعاونی‌های زنان شهری و روستایی و حمایت از این تعاونی‌ها، استفاده از ظرفیت دانشجو معلمان برای اجرای طرح مهارت ارتباطی و طرح ملی گفت و گوی خانواده را از دیگر طرح‌های در دست اجرا، در حوزه زنان و خانواده است.

ابتکار با بیان اینکه انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی از نکات مورد توجه در دولت دوازدهم بوده، گفت: در حال حاضر ۲۱ درصد پست‌های مدیریتی در اختیار زنان است که طبق پیش‌بینی باید به ۳۱ درصد برسیم.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد کارمندان دولت را زنان تشکیل می‌دهند که این امر نشان دهنده توجه دولت به نقش و جایگاه زنان است.

به گزارش ایمنا، در جلسه شورای برنامه ریزی استان از سند ارتقا جایگاه زنان چهارمحال و بختیاری رونمایی و موافقت نامه و تفاهم نامه طرح توان افزایی و ارتقا جایگاه زنان و خانواده نیز به صورت مجازی به امضا استاندار چهارمحال و بختیاری و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 426036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.