حمایت از پروژه‌های شهری در قالب طرح ۱۴۰۰

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اجرای پروژه‌های موسوم به ۱۴۰۰ در وزارت کشور خبر داد و گفت: بر این اساس از تمام طرح‌های "کم هزینه و زودبازده" شهرداری‌ها که تا پایان سال آینده قابل بهره‌برداری باشند، حمایت مالی و تسهیلاتی می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد روز پنجشنبه در گردهمایی شهرداران گلستان در مینودشت اظهار کرد: بسیاری از شهرهای کشور نیاز به انجام اقدامات خلاقانه به‌ویژه توسعه فضای سبز، مبلمان و خدمات شهری، معماری و شهرسازی و نحوه هزینه اعتبارات دارند که اجرای آن باید مورد توجه شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها قرار بگیرد.

وی افزود: انجام اقدامات خلاقانه در مدیریت شهری علاوه بر افزایش رفاه عمومی، سبب جذب سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها از محل افزایش ورود گردشگر، توریست و مسافر به شهرها می‌شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: گلستان ظرفیت‌های زیادی از جمله مرزی بودن، مبادلات تجاری، برخورداری از دریا، کوه، جنگل، جلگه، تنوع اقلیمی و تنوع قومی دارد که هر کدام از این ها می‌تواند فرصت مناسبی برای ایجاد درآمد استان و شهرداری‌ها باشد.

جمالی نژاد با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود توسط شهرداری‌ها، گفت: ایجاد شهرهای هوشمند، کارآفرین و طرفدار محیط زیست از دیگر محورهایی است که شهرداران می‌توانند با مشارکت بخش خصوصی برای تحقق آن تلاش کنند.

وی از اجرای پروژه‌های موسوم به ۱۴۰۰ در وزارت کشور خبر داد و گفت: بر این اساس از تمام طرح‌های "کم هزینه و زودبازده" شهرداری‌ها که تا پایان سال آینده قابل بهره‌برداری باشند، حمایت مالی و تسهیلاتی می‌شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: شهرداران باید طرح‌های قابل اجرا و بهره‌برداری خود تا سال ۱۴۰۰ را با ویژگی‌های اعلام شده، به معاونت عمرانی وزارت کشور اعلام کنند تا پس از بررسی و تصویب نسبت به تأمین اعتبار آن اقدام شود.

جمالی نژاد سال ۹۸ را از دشوارترین سال‌های تاریخ چند قرن اخیر کشور ایران دانست و یادآور شد: پارسال ۲۵ استان کشور همزمان درگیر سیل شدند که کمک رسانی به آنها در شرایط تحریم اقتصادی و مشکلات اقتصادی کشور، بسیار سخت بود.

وی ادامه داد: علاوه‌بر سیل، پارسال زلزله آسیب زیادی به برخی استان‌ها وارد کرد که همه این بحران‌ها به شیوع کرونا و مشکلات این بحران بین المللی و پیامدهای سخت و سنگین آن به اقتصاد و کسب و کار مردم، ختم شد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در سایه صبوری و سخاوت مردم و همراهی و همدلی آنها با مسئولان از همه این بحران‌ها و شرایط سخت عبور کردیم، اما می‌دانیم این بحران‌ها و مشکلات اقتصادی فشار زیادی به مردم ما وارد کرده و تبعات آن همچنان ادامه دارد.

جمالی نژاد تنها راه جبران صبر و تحمل مشکلات از سوی مردم را، خدمت صادقانه به آنها از دانست و خاطرنشان کرد: ساده زیستی، مردمی بودن، پرهیز از فساد و شفاف اعلام کردن امور از جمله ویژگی‌هایی است که اعتماد مردم را به مسؤولان بیشتر می‌کند.

منبع: ایرنا

جمالی نژاد گفت: علاوه بر جبران بخش قابل توجهی از خسارت‌های سیل درحوزه مدیریت شهری، برای نخستین بار در تاریخ وزارت کشور، اعتباراتی برای جبران خسارت سیل به زیرساخت‌های شهری به شهرداری‌ها پرداخت شد.

کد خبر 426028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.