سازش در ۳۱ درصد پرونده های شوراهای حل اختلاف صلحی اصفهان

رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان گفت: ۲۷۹ شعبه شورای حل اختلاف در استان اصفهان فعال است که از این تعداد ۳۴ شعبه صلحی است و تا به حال ۳۱ درصد پرونده‌های این شعب به صلح و سازش رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد موسوی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در آئین افتتاح شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف اقتصادی شهرستان اصفهان با اشاره به اهمیت وجود شوراهای حل اختلاف، اظهار کرد: شورای حل اختلاف در سال ۸۳ با سه هدف اصلی کار خود را آغاز کرد.

وی در خصوص اهداف اصلی شورای شورای حل اختلاف، افزود: اولین هدف شورای حل اختلاف کاهش حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری و دومین هدف این شوراها ایجاد صلح و سازش بین شاکیان بوده همچنین سومین هدف آن محول کردن حل مشکلات مردم به خودشان بوده است اما به مرور زمان شوراهای حل اختلاف از اهداف خود دور شدند.

رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان، تصریح کرد: دور شدن اصلی شورای حل اختلاف از اهداف اصلی در بحث مصالحه و سازش بوده است، هرچند در این میان نباید کمک شوراهای حل اختلاف را به حل دعاوی نادیده گرفت، اما بعد از حضور آیت الله رئیسی در قوه قضائیه و دیدگاه مثبت وی به مصالحه و سازش بار دیگر شوراهای حل اختلاف به اهداف اصلی خود بازگشت.

شوراهای حل اختلاف برخلاف قبل به پرونده‌های سنگین هم ورود می‌کنند

وی افزود: در گذشته شوراهای حل اختلاف تنها به پرونده‌های زیر ۲۰ میلیون ورود می‌کردند که با ابلاغ رئیس قوه قضائیه اجازه بررسی و ارجاع تمام پرونده‌های اقتصادی برای مصالحه و سازش در شورای حل اختلاف صادر شد. ایجاد شوراهای حل اختلاف صنفی، تخصصی و صلحی از سال گذشته آغاز شد.

وی در خصوص توقف کار چندین واحد تولیدی در استان اصفهان طی پنج سال گذشته به دلیل اختلافات مالی، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید نام گرفت باید از واحدهای تولیدی حمایت کرد، زیرا در پنج سال گذشته ورود پرونده واحدهای تولیدی به قوه قضائیه آنها را با مشکل مواجه کرد و با ایجاد شوراهای حل اختلاف امید است مشکلاتی از این دست حل شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان تصریح کرد: ۲۷۹ شعبه شورای حل اختلاف در استان اصفهان فعال است که از این تعداد ۳۴ شعبه صلحی است. در مجموع ۲۳۷ هزار و ۴۸۸ پرونده به شوراهای حل اختلاف رسیده است که ۴۸ هزار و ۷۶۷ پرونده معادل ۳۱ درصد به سازش رسیده است و میانگین آن معادل آمار کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم درصد مصالحه و سازش در پرونده‌ها در کشور به رقم بالاتری افزایش پیدا کند؛ از سوی دیگر افزایش شعب صلحی نیز از دیگر اهداف است زیرا ایجاد این شوراها در شهرک‌های صنعتی ضروری و مهم به نظر می‌رسد.

موسوی تصریح کرد: به دلیل اینکه همیشه بنگاه‌های اقتصادی نیاز مبرمی به شوراهای حل اختلاف داشته‌اند ایجاد شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف و نیز ایجاد دیگر شعب تخصصی اقتصادی دارای اهمیت بالایی است.

کد خبر 426020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.