شورای حل اختلاف صلحی از حضور فعالان اقتصادی در دادگاه جلوگیری می‌کند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: اگر اختلاف دو فعال اقتصادی به دادگاه کشیده شود مشکلات زیادی به وجود می‌آورد و می‌تواند باعث منع تولید نیز شود اما شورای حل اختلاف صلحی از حضور فعالان اقتصادی در دادگاه جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حبیبی ظهر امروز (پنجشنبه) در آئین افتتاح شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف اقتصادی شهرستان اصفهان، ضمن ابراز امیدواری برای تأثیرگذاری نهادهای حل اختلاف در حل مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: باید ایجاد نهاد حل اختلاف را مقدس دانست و امروز که روز افتتاح این شورای حل اختلاف است یکی از بهترین روزهای کاری ماست و امیدواریم طی سال‌های آینده مواهب ایجاد این شورا را شاهد باشیم.

وی در خصوص لزوم ایجاد شورای حل اختلاف اقتصادی، افزود: یکی از دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان ایجاد شورای حل اختلاف بوده است، زیرا آیت‌الله رئیسی تأکیدی جدی بر ایجاد شورای حل اختلاف صلحی دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: تاکید قوه قضائیه بر ایجاد فرهنگ سازش است و این فرهنگ در حوزه اقتصادی در سال جهش تولید در حوزه‌های اقتصادی اهمیت بالایی دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد شعب حل اختلاف اقتصادی به موجب اینکه از سربازان خط اول مبارزه با تحریم حمایت می‌کند، اهمیت بالایی دارد، از سوی دیگر صلح و سازش در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار دارد.

حبیبی تاکید کرد: اگر امروز قوه قضائیه به صلح و سازش تاکید دارد، نتیجه توصیه شریعت ماست، زیرا هر کجا که صحبت از حقوق افراد می‌شود دین اسلام به سازش و صلح توصیه می‌کند.

شورای حل اختلاف گامی به سوی جهش تولید

وی در خصوص نقش شورای حل اختلاف در کمک به تولید، اظهار کرد: اگر اختلاف دو فعال اقتصادی به دادگاه کشیده شود مشکلات زیادی به وجود می‌آورد و می‌تواند باعث منع تولید نیز شود اما شورای حل اختلاف صلحی از حضور فعالان اقتصادی در دادگاه جلوگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص تفاوت شورای حل اختلاف شعبه ۶۰ با سایر شعب، گفت: در این شعبه پرونده‌ها قبل از ورود به دادگاه بررسی و حل می‌شود.

وی در خصوص اهمیت حل مشکلات با صلح و سازش، اظهار کرد: مشکلی که با صلح و سازش فیصله می‌یابد تأثیرات اجتماعی عمیقی دارد، ولی وقتی این مشکلات در دادگاه توسط قاضی فیصله می‌یابد دو طرف هنوز نسبت به یکدیگر کینه دارند.

حبیبی خطاب به اعضای اتاق بازرگانی، تاکید کرد: پرونده فعالان اقتصادی باید به شورای حل اختلاف ارجاع داده شود تا از حضور آنها در دادگاه‌ها جلوگیری شود و در این راه باید همه افراد تلاش و همکاری کنند.

وی خطاب به اعضای شورای حل اختلاف گفت: به کسانی که این مسئولیت مهم را قبول کرده‌اند تبریک می‌گویم و امید است شما با حوصله و صبر خود بتوانید مشکلات و اختلافات اقتصادی را حل کنید و مطمئناً اگر صبر، تلاش و انگیزه شما باشد بسیاری از پرونده‌های اقتصادی قبل از ورود به دادگاه حل می‌شود.

کد خبر 426019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.