احتمال بازگشایی مترو از هفته آینده/ ارائه ۱۰۰ خدمت الکترونیک به شهروندان

شهردار اصفهان گفت: «شهر با چند کلیک» عنوان خدماتی است که به صورت آنلاین به شهروندان ارائه می‌شود و این موفقیت بزرگی برای شهر اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز_ پنجشنبه هشتم خردادماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، اظهار کرد: در هفته جاری به مناسبت عید سعید فطر، پروژه فروشگاه رفاه امام علی (ع) در محل زیرگذر این میدان افتتاح شد و فضای بدون استفاده‌ای که تا دو سال و نیم گذشته کاربری خاصی نداشت مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: پروژه میدان امام علی (ع) از سال‌ها قبل آغاز شده و در بدو آغاز فعالیت در این دوره مدیریت شهری شاهد مشکلات متعدد آن بودیم که راهکار رفع آنها در مشارکت مردم، گفت و گو با آنها و تشکیل کمیته مردمی بود.

شهردار اصفهان ادامه داد: در نخستین بازدید از میدان امام علی (ع) فضای زیرین ۱۳ هزار مترمربعی این میدان، کاربری مشخصی نداشت، از این رو تصمیم گرفتیم با یک بررسی دقیق و کارشناسی، بهترین کاربری برای آن تعریف و با بخش خصوصی مشارکت صورت گیرد.

وی گفت: برای رونق بخشی به میدان امام علی باید برای فضای زیرین آن کاربری خوبی تعیین می‌شد که خوشبختانه با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای رفاه راه اندازی شد تا مردم بتوانند مایحتاج مورد نیاز خود را با دسترسی آسان از این فروشگاه تأمین کنند.

نوروزی تاکید کرد: در صدد هستیم بخش‌هایی در میدان امام علی (ع) ایجاد کنیم تا باعث رونق بخشی به این میدان شود زیرا کسبه آن سال‌ها شرایط بدی را پشت سر گذاشتند.

وی با بیان اینکه یکی از ایستگاه‌های خط دو مترو در میدان امام علی احداث می‌شود، اظهار امیدواری کرد: پروژه مجموعه تجاری کمر زرین و دیگر بازارها با مشارکت مردم هر چه زودتر تکمیل شود تا میدان امام علی (ع) با قدمت بسیار طولانی همچنان محلی برای عرضه خدمات و مکانی برای تأمین نیاز شهروندان باشد.

ارائه تسهیلات به وانت بارهای درون شهری

شهردار اصفهان با اشاره به تسهیلات ایجاد شده برای وانت بارهای درون شهری، گفت: پس از سهمیه بندی سوخت طرح از سوی وزارت کشور به شهرداری‌ها ابلاغ شد تا رانندگان حمل و نقل بار پس از ثبت نام در سامانه مرکزی و دریافت پروانه فعالیت، ضمن استفاده از مشوق‌های بنزین در محدوده طرح ترافیکی شهر نیز امکان تردد داشته باشند.

وی تاکید کرد: رانندگان خودروهای حمل بار باید به شرکت‌های حمل و نقل بار دارای مجوز مراجعه و پروانه فعالیت خود را دریافت کنند تا از تمام مشوق‌ها و امکانات در نظر گرفته شده برخوردار شوند.

نوروزی با بیان اینکه پس از شیوع کرونا شهرداری اصفهان ضمن حضور در تمام صحنه‌ها و نقش آفرینی بسیار خوب در مقابله با این ویروس و همکاری تمام دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی از امکانات نوین برای رفع مشکلات مردم در شهرداری و سازمان‌های وابسته استفاده کرد، گفت: در راستای تحقق شهر هوشمند، برای بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی، شهروندان می‌توانند به ویژه در زمینه شهرسازی الکترونیک با چند کلیک از طریق سایت my.isfahan.ir به خدمات دسترسی پیدا کنند.

یکصد خدمت الکترونیکی به شهروندان

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۴ خدمت شهرسازی به صورت الکترونیک در این سایت ارائه می‌شود که به زودی این خدمات به ۱۰۰ خدمت افزایش می‌یابد که این خدمات در راستای حفظ سلامت شهروندان و کاهش هزینه تردد آنها است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: شهروندان می‌توانند به جای مراجعه به شهرداری از خدمات قابل ارائه در سایت my.isfahan.ir از جمله استعلامات بانک، دبیرخانه، محاسبه عوارض نوسازی و کسب و پیشه، نقشه‌های شهر، پرونده‌های شهرسازی، پروانه ساختمانی، امور مربوط به مهندسان طراح و ناظر استفاده کنند.

وی ادامه داد: «شهر با چند کلیک» عنوان خدماتی است که به صورت آنلاین به شهروندان ارائه می‌شود و این موفقیت بزرگی برای شهر اصفهان است.

نوروزی افزود: برای زیست پذیرتر شدن شهر، کاهش تردد شهروندان و ترافیک سطح شهر همچنین آلودگی هوا و صرفه‌جویی در وقت شهروندان و بهبود فرآیندها، باید استفاده از خدمات الکترونیکی و غیر حضوری را جدی بگیریم، البته شهرداری باید زیرساخت‌های لازم را فراهم و شهروندان در استفاده از تکنولوژی‌های نوین مشارکت کنند تا تعالی‌سازی سازمانی و اصلاح فرآیندها معنا پیدا کند.

وی تاکید کرد: با ارائه خدمات الکترونیک در سایت my.isfahan.ir یکی از آرمان‌های شهرداری اصفهان تحقق پیدا می‌کند.

رضایتمندی شهروندان از ارائه خدمات در شرایط کرونایی

شهردار اصفهان با ارائه آماری از نتیجه یک نظرسنجی انجام شده در شرایط کرونایی برای سنجش میزان رضایتمندی شهروندان اصفهانی، گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده ۷۷ درصد مردم از نظافت شهر راضی بودند، همچنین ۶۱ درصد شهروندان از اقدامات انجام شده شهرداری برای مقابله با کرونا و تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط ابراز رضایتمندی کردند.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند در «شنبه‌های خلاق شهر» شرکت کرده و برای باز کردن گره‌های کور شهر مدیریت شهری را کمک کنند و نظرات خود را ارائه دهند، اظهار کرد: بی‌شک آنچه از متن مردم برآید، بسیار خلاقانه و نوآورانه‌تر خواهد بود زیرا آنها با مشکلات مواجه هستند و می‌توانند برای رفع مسائل راهکارهای خوبی داشته باشند.

نوروزی با بیان اینکه در نظرسنجی انجام شده بیش از ۷۲ درصد مردم از بازارهای کوثر راضی بودند، افزود: در ارتباط با شرایط فضای سبز شهر ۸۳ درصد مردم ابراز رضایتمندی کردند همچنین ۷۳ درصد مردم از تعطیلی مترو به دلیل شیوع کرونا راضی بودند.

وی ادامه داد: از تعطیلی مترو ناراحت هستیم، اما آنچه برای مدیریت شهری حائز اهمیت است، حفظ سلامت مردم است و تنها این مؤلفه راه را برای بسته شدن مترو به روی مدیران شهری گشود.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه شورای ترافیک، تصریح کرد: در این جلساتی مباحثی در ارتباط با مترو مطرح شد که امیدواریم در صورت مطلوب بودن شرایط از هفته آینده فعالیت مترو با رعایت فاصله اجتماعی از سر گرفته شود.

رفع مشکل تردد شهروندان در خیابان بهارستان شرقی

وی در ارتباط با فعالیت کسبه مکانیک و صافکاری در خیابان بهارستان شرقی و سد معبر برای تردد شهروندان، گفت: بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها یکی از وظایف شهرداری برخورد قانونی با مشاغل مزاحم است، نباید در مسیر مردم شغل‌هایی ایجاد شود که باعث ایجاد مزاحمت برای آنها شود.

نوروزی تاکید کرد: پیاده‌روها نباید به واسطه فعالیت صنوف مختلف اشغال شود، مکان و فضای فعالیت صنوف هم باید مناسب باشد تا باعث ایجاد مشکل در تردد شهروندان نشود.

وی با اشاره به تخلیه بار اتوبوس‌های بین شهری از پل جابر تا شهرک المپیک و سلب آسایش شهروندان ساکن در آن نقطه شهر، افزود: پایانه مسافربری کاوه دارای انبار و امکان تخلیه بار است و اینکه این اقدام در محل و مکان دیگری انجام می‌شود، باید موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: حمل و تخلیه بار با رعایت مقررات مجاز است و بارها باید در مکان در نظر گرفته شده تخلیه شود.

شرایط منازل واقع شده در بن‌بست‌ها برای بازگشایی

وی در ارتباط با شرایط منازل واقع شده در بن‌بست‌ها برای بازگشایی، تصریح کرد: سال ۹۰ دفترچه‌ای در خصوص ضوابط و مقررات شهرسازی وجود داشت که بر اساس بند ۱۰ آن اگر در بن بست تأسیسات قرار گرفته باشد، بن بست اختصاصی نیست و جنبه عمومی پیدا می‌کند، اما سال گذشته در دیوان عدالت اداری این قانون ابطال شد و اکنون اگر در سند قید شده باشد که حد منتهی به بن بست پِی و دیوار باشد، نمی‌توانند از منزل به سمت بن بست در باز کنند، اما اگر در سند قید شده باشد «در و دیوار» امکان بازگشایی منافذ از جمله در و پنجره وجود دارد؛ این موضوع بستگی به سند ملک و شرایط محل دارد.

نوروزی در ارتباط با وضعیت نظافت خیابان‌ها و کوچه‌ها در منطقه ۱۴، گفت: همه باید برای حفظ نظافت و پاکیزگی شهر تلاش کنیم و یاری‌رسان پاکبانان شهر باشیم.

وی ادامه داد: در منطقه ۱۴ بخش‌هایی همچون دارک و ارزنان محدود به زمین‌های بایر است که امکان دارد در شرایط وزش باد، زباله‌ها در این مناطق پراکنده شود.

انجام بیشترین خدمات در مناطق کمتر برخوردار

شهردار اصفهان با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری بیشترین اقدامات و خدمات در مناطق کمتر برخوردار از جمله منطقه ۱۴ انجام شده است، تصریح کرد: نمونه بارز این خدمات اجرای خط دو مترو و احداث پایانه مسافربری است که رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: میزان مساحت و سطحی که هر پاکبان باید نظافت کند در تمام نقاط شهر یکسان است، اما به دلیل موقعیت جغرافیایی امکان دارد زمان بیشتری برای انجام این خدمات صرف کند.

نوروزی با بیان اینکه برای رعایت عدالت و دسترسی راحت مردم به امکانات و جلب رضایت آنها، تلاش شده علاوه بر اقدامات عمرانی، نظافت منطقه نیز خوب باشد، اجازه نمی‌دهیم حقوق مردم توسط پیمانکاران ضایع شود زیرا نظافت پایه تمام امور در شهر است.

وی تصریح کرد: اگر در نظارت‌هایی که انجام می‌شود نقاط ضعفی در نظافت منطقه ۱۴ وجود داشته باشد یا موردی از کوتاهی فعالیت پیمانکاران محرز شود، باید قاطعانه آنها را برطرف کرد.

ایجاد پاتوق‌های شهری در مناطق ۱۵ گانه شهر

شهردار اصفهان از ایجاد پاتوق‌های شهری در مناطق ۱۵ گانه شهر خبرداد و افزود: این پاتوق‌ها محل مناسبی برای استراحت و آرامش شهروندان خواهد بود.

نصب نیمکت‌های سنگی در محور میانی خیابان ابوالحسن اصفهانی

وی در ارتباط با خواسته ساکنان خیابان ابوالحسن اصفهانی برای نصب نیمکت در بلوار میانی این خیابان، گفت: در گذشته در مقابل منازل شهروندان سکوهایی وجود داشت و افراد در زمان خستگی بر روی آن نشسته و استراحت می‌کردند، اما امروزه در سبک جدید شهرسازی این سکوها وجود ندارد، به عنوان مثال حدفاصل سه راه حکیم نظامی تا پل فلزی هیچ محلی برای توقف و استراحت افراد عابر پیاده نیست.

نوروزی اظهار کرد: خیابان ابوالحسن اصفهانی ۱۲ سال پیش احداث شده و در آن ۶۶ نیمکت سنگی تکی در فاصله‌های ۳۰ متری قرار گرفته، اما باید برای قرارگیری نیمکت در محور میانی این خیابان بررسی لازم انجام شود.

وی ادامه داد: این موضوع حتماً پیگیری و در اولین فرصت پس از مکان‌سنجی، ساخت و نصب نیمکت محور میانی خیابان ابوالحسن اصفهانی تا اواخر تابستان نصب می‌شود.

رفع موانع مسیر جریان آب در مادی‌ها

شهردار اصفهان با اشاره به جاری شدن آب در مادی‌های شهر اظهار کرد: امسال آب در بسیاری از مادی‌های شهر جریان پیدا کرد، به طوری که در چشمه باقرخان پس از ۳۰ سال، در مادی رهنان پس از ۲۷ سال، مادی فدن بعد از ۱۵ سال آب جاری شد.

وی افزود: مادی قمیش با ۷۶ کیلومتر طول طولانی‌ترین مادی شهر به شمار می‌آید که تاکنون چند مرتبه آبیاری شده، اما با توجه به اینکه در بستر آن سال‌ها آب جاری نبوده، موانعی در مسیر جریان آب ایجاد شده که باید رفع شود.

کد خبر 426003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.