۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
طلا ارزان می‌شود؟

برای پایین آمدن قیمت طلا لازم است مردم از خریدن آن نگران شوند و دست از خرید طلا بردارند. بدین ترتیب تقاضا در بازار به شدت کاهش پیدا می‌کند. در عین حال در این شرایط افراد از ترس از دست دادن بیشتر پولشان شروع به فروش طلاهای خریداری شده شان کنند.

به گزارش ایمنا، پس کاهش ارزش طلا در صبح روز گذشته و رشد آن در بعد از ظهر همان روز، امروز نیز بازار شاهد بالا رفتن پایدار قیمت طلا است. پس از اینکه در صبح روز گذشته قیمت طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار سقوط کرد، فروش پایین آمد و خرید آن بیشتر شد و باعث احیای دوباره ارزش آن در بعد از ظهر دیروز شد.

با بررسی حرکت قیمت طلا در پنجاه روز اخیر می‌توان حدس زد که طلا همچنان روند صعودی خواهد داشت. میانگین حرکت قیمت طلا در پنجاه روز، یک شاخص فنی است که می‌گوید اگر قیمت فعلی طلا از این میانگین بیشتر است در کوتاه مدت طلا روندی صعودی خواهد داشت.

برای پایین آمدن قیمت طلا لازم است مردم از خریدن آن نگران شوند و دست از خرید طلا بردارند. بدین ترتیب تقاضا در بازار به شدت کاهش پیدا می‌کند. در عین حال در این شرایط افراد از ترس از دست دادن بیشتر پولشان شروع به فروش طلاهای خریداری شده شأن می‌کنند که این موضوع نیز با جا بهجا کردن میزان عرضه قیمت طلا را بیشتر کاهش می‌دهد.

در حال حاضر قیمت طلا در محدوده‌ای است که تغییرات گفته شده بالا حداقل در کوتاه مدت اتفاق نخواهد افتاد و انتظار می‌رود طلا همچنان گران‌تر شود.

اگر به قیمت طلا در بلند مدت نیز توجه کنیم متوجه خواهیم شد که در دویست روز گذشته طلا بالاتر از میانگین قیمت آن از سال ۲۰۱۸ قرار دارد. البته منهای پنج روز در ماه مارس (فروردین ماه) که زیر میانگین قیمت بود.

منبع: سایت طلا

کد خبر 426002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.