شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محله و خانه‌های فرهنگ مشارکتی در کرمان

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بر ضرورت برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق کم‌برخودار تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، محمد جهانشاهی با اشاره به پیشینۀ تاریخی و جمعیت شهر کرمان به‌ویژه در بافت تاریخی و محدودۀ مناطق یک و پنج شهر کرمان گفت: با توجه به حضور حدود ۱۷۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمان در این محدوده، برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در این منطقه، مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه بخش مهمی از امکانات هم در این مناطق شهری قرار دارد؛ با هماهنگی شهرداران این مناطق می‌توانیم بهره‌برداری بهتری از امکانات موجود داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برنامه‌ریزی برای مناطق محروم و کم برخودارِ شهر کرمان را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد: با همکاری شهرداران و همکاران شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه، برنامه‌ریزی جدی و قابل قبولی برای مناطق کم‌برخوردار داشته باشیم.

جهانشاهی با اشاره به تشکیل شوراهای اجتماعی محله گفت: با توجه به این‌که شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محله به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفته و با برون‌سپاری، سرعت خوبی پیدا کرده؛ با تشکیل این نهاد مدنی، مردم در تصمیم‌گیری‌ها نقش مهم‌تری ایفا خواهند کرد.

وی از اعلام فراخوان شکل‌گیری خانه‌های فرهنگ مشارکتی خبر داد و گفت: درصدد هستیم با همکاری شهرداری‌های مناطق، نسبت به شکل‌گیری خانه‌های فرهنگ مشارکتی در نقاط مختلف شهر به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار از فضای فرهنگی، اقدام کنیم.

کد خبر 425985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.