بوستان کوهسنگی به سیستم صوت هوشمند مجهز می‌شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از تجهیز بوستان کوهسنگی مشهد به سیستم صوت هوشمند در آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان در این باره اظهار کرد: بر اساس مطالعات سازمان فاوا در حوزه توسعه و پژوهش، طرح اولیه هوشمندسازی سیستم صوت بوستان کوهسنگی به شهرداری منطقه ۸ مشهد ارائه شد و مشخصات فنی و نیازمندی‌های آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: شهرداری منطقه ۸ نیز پس از انتشار فراخوان، با مشارکت سازمان همیاری‌های شهرداری، اقدامات اولیه لازم در این خصوص را آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: سیستم صوتی قبلی بوستان کوهسنگی که صرفاً بخش از این بوستان را تحت پوشش قرار می‌دهد، به صورت آنالوگ بوده و صرفاً از یک نقطه قابلیت کنترل دارد که محدودیت‌ها و مشکلاتی را در این خصوص ایجاد می‌کند.

رجائیان با تأکید بر مزایای سیستم هوشمند آتی تصریح کرد: در سیستم صوتی هوشمندی که در آینده در این بوستان مستقر خواهد شد، ضمن تبدیل سیستم کابلی به بی‌سیم، تمامی سطح بوستان تحت پوشش خواهد بود و در عین حال امکان کنترل صوت پخش شده در قسمت‌های مختلف آن به طور جداگانه نیز میسر است که این امر با توجه به اجرای برنامه‌های گوناگون به صورت همزمان در نقاط مختلف این پارک، امکان پخش صوت متناسب با فعالیت‌های هر قسمت از آن را میسر می‌کند.

وی با اشاره به اقلیم خاص این منطقه، گفت: نزدیکی قسمت‌هایی از بوستان کوهسنگی به مناطق مسکونی، وجود کوه و نیز نوع پراکندگی مساحت آن، مستلزم به‌کارگیری چنین سیستم صوتی هوشمندی است تا ضمن پرهیز از ایجاد مزاحمت برای همسایگان، اطلاع‌رسانی دقیق و کافی به بازدیدکنندگان از این پارک صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: استفاده از فناوری‌های ارتباطی روز، نقش ویژه‌ای در برقراری ارتباط مؤثر با شهروندان و ارائه خدمات به موقع به آنان دارد.

کد خبر 425955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.