مسیر پیاده‌راه و دوچرخه‌سواری جاده سلامت اصفهان جدا می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جلساتی با جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی گذاشته شده تا جاده سلامت به دو مسیر جداگانه برای دوچرخه سواری و پیاده‌راه تبدیل شود که مراحل قانونی آن در حال طی شدن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در یک گفت‌وگوی برخط با تاکید بر اینکه نیاز است برای تحقق جهانشهر اصفهان از زیرساخت‌های فرهنگی شهر استفاده بیشتری شود، اظهار کرد: اصفهان مشاهیر بسیاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تمدنی دارد، شهر جهانی صنایع دستی است و آن را به عنوان یک "شهر موزه" می‌شناسیم اما یکی از بزرگترین ضعف‌های فرهنگی اصفهان کمبود موزه در این شهر است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به افزایش موزه‌های تخصصی در اصفهان، افزود: آثار هنری ارزشمندی در گوشه و کنار شهر وجود دارد که باید در موزه‌ها تجمیع شوند بنابراین موزه‌های تخصصی یکی از نیازهای مهم شهر اصفهان است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پیش از شورای پنجم سینماهای شهر در چهارباغ محدود شده بود، تصریح کرد: گسترش سینماها در مناطق مختلف شهر یکی از سیاست‌های شورای شهر است و بدین سبب سینما بهمن خوراسگان با مشارکت بخش خصوصی در دوره پنجم شورا افتتاح شد و در منطقه ۱۱ نیز سینمای دیگری در حال احداث است.

وی با بیان اینکه تا حد ممکن زیرساخت‌های فرهنگی را برای برقراری عدالت اجتماعی در نقاط مختلف شهر گسترش خواهیم داد، اضافه کرد: تماشاخانه‌ها و بلک باکس‌ها در فرهنگسراها گسترش خواهد یافت و تحقق این امر را به مناطق ۱۵ گانه شهرداری تاکید کرده‌ایم.

روشن اجرای طرح شبانه و کتابخانه مجازی را از اقدامات مثبت کمیسیون فرهنگی در حوزه کتابخانه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: بسیاری از کتابخانه‌ها و فرهنگسراهای شهر برون‌سپاری شده تا با مشارکت اجتماعی بیشتر، بتوان زیرساخت‌های مطلوب‌تری را در اختیار مردم قرار داد.

وی با بیان اینکه نیاز است در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی معاونت و سازمان از یکدیگر در شهرداری جدا شوند، ادامه داد: این امر یک تصمیم کشوری است که اگر اجرایی شود، حجم کارها تقسیم شده و باعث می‌شود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدامات بهتری بشود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اختصاص بودجه برای طرح شهر فعال و گسترش مجموعه‌های ورزش روباز را از اقدامات حوزه ورزش شهرداری دانست و افزود: معاونت ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اگرچه در خصوص دریافت بودجه ورزشی ضعف‌های زیادی را متحمل شده اما با این حال تلاش‌های مثبتی برای هم‌افزایی با سایر نهادها و استفاده از ظرفیت‌های خارج از مدیریت شهری انجام داده است. با تفکیک سازمان از معاونت در شهرداری امیدواریم توجه بیشتری به حوزه ورزش در شهرداری شود.

وی ایجاد گذر فرهنگی چهارباغ را یکی از اولین اولویت‌های کمیسیون فرهنگی در شورای پنجم نامید و ادامه داد: تشکیل کارگروه چهارباغ و تبدیل چهارباغ به پیاده‌راه در مدیریت شهری حاضر اتفاق افتاد و اقدامات انجام شده در این حوزه زیرنظر بخش‌های مختلف مدیریت شهری و میراث فرهنگی امجام شده است.

روشن گفت: نقشه و طرح‌هایی که در چهارباغ اجرا شده با تأیید کارشناسان بوده و از بازخوردهای شهروندان به نظر می‌رسد نتیجه کنونی آن مورد استقبال مردم قرار گرفته است؛ هرچند مراحل دیگری نیز در پیش است اما فضا و محیطی که به وجود آمده قطعاً ارزشمند است.

وی اظهار کرد: بعضاً شاهد گلایه شهروندان هستیم که معتقدند جاده سلامت نه برای دوچرخه سواران امنیت دارد نه برای افراد پیاده به همین سبب پیشنهاد شد جاده سلامت به دو مسیر جداگانه برای دوچرخه سواری و پیاده‌راه تبدیل شود که جلساتی در این خصوص با جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی گذاشته شده و مراحل قانونی آن در حال طی شدن است تا مشکلات پیشین دیگر تکرار نشود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در شرایط کنونی موتورسواران به هیچ وجه اجازه حضور در جاده سلامت را ندارند و به مدیریت ناژوان بارها تذکر داده‌ایم که باید با این افراد برخورد فانونی شود؛ شهروندان اگر چنین مواردی را مشاهده کردند به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

وی افزود: همواره در شورای شهر از حقوق زنان در راستای ارتقای این قشر از جامعه دفاع می‌کنیم و مصوبه‌ای برای کاهش حضور بازنشستگان در شهرداری داشتیم تا شاهد بهره‌گیری بیشتر از نیروی جوان باشیم.

روشن خاطرنشان کرد: با این وجود به شهردار اصفهان تاکید شده حضور جوانان و بانوان به نحوی باشد که افراد منصوب توانمندی و تخصص کافی را داشته باشند تا مجموعه تحت مدیریت آن‌ها به بهترین شکل اداره شود.

کد خبر 425947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.