باز زنده سازی نهر نیاصرم در منطقه یک

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: باز زنده سازی نهر نیاصرم به عنوان یکی از انهار خاص شهر اصفهان در دستور کار این منطقه قرار گرفته است.

مهین شکرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پروژه‌های شاخص منطقه یک، اظهار کرد: بزرگ‌ترین ویژگی نهر نیاصرم این است که حد فاصل چهارراه تختی تا خیابان شهید بهشتی، یعنی طرفین نهر، درختان کهن قرار دارد و محل عبور وسیله نقلیه نیست و به شکلی طراحی شده که منازل اطراف، دسترسی‌های دیگری دارند.

وی افزود: این نهر به صورت گذر عابر و برای پیاده‌روی، یکی از محورهای گردشگری منطقه است و چهارباغ را به پل مارنان وصل می‌کند و در زمان جاری بودن آب در رودخانه منظره جذاب محسوب می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح‌های این منطقه، اجرای سه پاتوق شهری در خیابان‌های جامی، شیخ بهایی و صائب در نزدیکی آرامگاه صائب تبریزی است که عملیات اجرایی آن در جریان است و به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه ادامه خیابان اردیبهشت، گفت: خیابان‌سازی ادامه اردیبهشت که این خیابان را به ظیهر و پنج رمضان متصل می‌کند، امسال به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به اینکه خیابان کاشانی یک طرفه از سمت جنوب به شمال است، احداث و تکمیل این خیابان، تسهیل‌گری خوبی در منطقه ایجاد می‌کند.

شکرانی با بیان اینکه از دیگر پروژه‌های شاخص، خط متروی شرقی غربی است که از میدان امام حسین (ع) تا خیابان شهید خرازی از منطقه یک عبور می‌کند، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و تونل‌ها در حال پیشرفت است و در چهار محل ایستگاه دارد.

وی افزود: تونل آب و نور به عنوان پروژه شاخص منطقه یک برای نخستین بار در کشور در نزدیکی کتابخانه کودک و نوجوان در پل فلزی با ترکیبی از تونل آب و رنگ اجرا شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی ایستگاه آتش نشانی چهارباغ پایین حد فاصل دروازه دولت و چهارراه تختی آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد این ایستگاه که در مرکز شهر قرار گرفته و بازار و چهارباغ و محدوده شیخ بهایی و طالقانی را در بر می‌گیرد به عنوان سومین ایستگاه منطقه یک در زمان مقرر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: گذرهای منتهی به چهارباغ همچون خیابان‌های شهید بهایی، عباس آباد و گذر عالم آرا، از جمله پروژه‌های مهمی است که طراحی آن انجام و مناقصه مربوطه برگزار شده و پیمانکار به زودی شروع به کار خواهد کرد.

کد خبر 425946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میم IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    سلام اسم نهر، نیاصرم هست.