دریافت بیش از هزار محتوای آموزشی دانش آموزان در پایگاه جامع آموزشی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در راستای ایجاد پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه تا کنون ۱۰۵۳ اثر از استان‌ها دریافت شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی اظهار کرد: از این تعداد اثر، استان‌های تهران با ارسال ۲۴۸ اثر، آذربایجان شرقی با ۲۰۵ اثر و خراسان رضوی با ارسال ۱۳۸ محتوای آموزشی در بین استان‌ها پیشتاز هستند.

وی در مورد استان‌های فعال در این حوزه، تصریح کرد: استان‌های کرمان، شهرستان‌های تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی از دیگر استان‌های فعال در این عرصه هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت:: از بین ۱۰۵۳ اثر ارسالی، ۲۹۹ محتوا مربوط به دانش آموزان کم توان ذهنی، ۲۳۴ محتوا مرتبط به دانش آموزان با آسیب بینایی و شنوایی، ۱۱۳ اثر مربوط به حرفه آموزی دانش آموزان، ۹۶ اثر مربوط به دانش آموزان طیف اتیسم، ۸۰ محتوا مرتبط به دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری و ۶۷ محتوای آموزشی مربوط به مسائل بهداشتی و توانبخشی می‌باشد.

‌وی با اشاره به استان‌های ارسال کننده آثار اظهار کرد: در حوزه حرفه آموزی شهر تهران و استان خوزستان، در حوزه مشکلات یادگیری استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان و زنجان و در حوزه طیف اتیسم شهر تهران و آذربایجان شرقی بیشترین آثار را ارسال کرده اند.

حسینی خاطرنشان کرد: در حوزه دانش آموزان جسمی و حرکتی شهر تهران و آذربایجان شرقی، در موضوع دانش آموزان با آسیب بینایی و شنوایی شهر تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، شهرستان‌های تهران و خوزستان، در حوزه دانش آموزان کم توان ذهنی استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شهر تهران، قزوین، خراسان جنوبی و در حوزه بهداشت و توانبخشی استان‌های آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان به ترتیب آثار بیشتری ارسال کرده اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص تشکیل کارگروه تخصصی بررسی آثار، گفت: این آثار پس از ارزیابی و داوری در این کارگروه در پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی بارگذاری خواهد شد تا از این طریق امکان دسترسی با کیفیت به آموزش برای همه دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ایام کرونا اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی در فضای کرونا و تعطیلی مدارس فعال است و فعالیت‌های یاددهی و یادگیری توسط معلمین سخت کوش و با همکاری مدیران و والدین در بستر فضای مجازی ساری و جاری است.

وی افزود: ارسال بسته‌های آموزشی جهت دانش آموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند، راه اندازی پایگاه‌های آموزش مجازی، آموزش‌های مبتنی بر توانبخشی، راه اندازی ۵ استودیو تولید محتوای آموزشی و ارائه خدمات از طریق مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مراکز مشاوره از دیگر فعالیت‌های این ایام می‌باشد.

کد خبر 425930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.