اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به بهسازی محور نسیم‌شمال

شهردار قزوین گفت: بهسازی محور نسیم شمال با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به دلیل نوع مصالح استفاده شده، ساختار و عملیات زیرسازی در سطح کشور منحصر به فرد و از پروژه‌های شاخص استان است.

به گزارش ایمنا، سیاوش طاهرخانی با اشاره به اجرایی یکی از طرح‌های مهم ترافیک شهری اظهار کرد: بهسازی اساسی محور نسیم شمال از مطالبات دیرین، جدی و به حق شهروندان قزوین و مسافران بوده است.

وی تصریح کرد: محور نسیم شمال بر خلاف اهداف اولیه که صرفاً جهت دسترسی به رینگ خطوط لوله گاز طراحی و احداث شده بود امروز با توجه به اینکه شهر قزوین فاقد کمربندی است به عنوان بخشی از کمربندی شهر و یکی از محورهای مهم و پرترافیک استان قزوین محسوب می‌شود و نقش هدایت بخشی از ترافیک کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق را انجام می‌دهد.

شهردار قزوین افزود: بازسازی و ترمیم محور نسیم شمال یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین بود که با فراهم شدن مقدمات آن از ماه گذشته عملیات اجرایی بهسازی محور آغاز شده است.

طاهرخانی ادامه داد: در حال حاضر عملیات ترمیم اساسی محور نسیم شمال با تلاش شبانه روزی با سرعت ادامه دارد و در این مرحله ترانشه و زیرسازی قبلی تا عمق ۴۰ سانتی متر برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی محور نسیم شمال در سه فاز به مرحله اجرا در می‌آید که فاز اول آن از حد فاصل شمال به سمت اقبالیه با برداشت زیر سازی و جابجایی گارد ریل‌ها و تیر برق‌ها شروع شده است.

شهردار قزوین عنوان کرد: طول محور نسیم شمال در حدود پنج کیلومتر است و ماه آینده فاز دوم بهسازی محور نسیم شمال از سمت ایران گاز تا ورودی بوئین زهرا شروع می‌شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم با توجه به نقش مهم این محور در تردد شهروندان و مسافران، پروژه ترمیم محور نسیم شمال در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

شهردار قزوین تصریح کرد: برای بهسازی و ترمیم اساسی محور نسیم شمال حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

طاهرخانی با بیان اینکه بر اساس تصمیم مدیریت استان مقرر شده که ۳۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز بهسازی نسیم شمال از سوی شهرداری قزوین تأمین شود اظهار کرد: با توجه به اهمیت محور نسیم شمال شهرداری قزوین بخش زیادی از ظرفیت و تجهیزات خود را در این پروژه متمرکز کرده تا پروژه حتی در صورت امکان کمتر از زمان بندی تعیین شده مجدداً زیر بار ترافیک قرار گیرد.

وی گفت: بازسازی و ترمیم محور نسیم شمال با توجه به اینکه در میانه و قلب باغات سنتی قرار دارد و این باغات نیز همچنان به صورت غرق آبی و روش سنتی آبیاری می‌شود از ویژگی و حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

شهردار قزوین یادآور شد: به علت نفوذ آب باغات سنتی به محور نسیم شمال، زیرسازی این محور به طور کامل آسیب دیده است لذا در مرحله ترمیم با توجه به مطالعات انجام شده و نظر کارشناسان سه لایه اولیه به ضخامت ۱۵ سانتی متری از بتن (آر. سی. سی(RCC ) استفاده می‌شود و سپس روکش آسفالت اجرا می‌شود تا مقاومت و استحکام محور بیشتر شود.

طاهرخانی اضافه کرد: اجرای پروژه بهسازی محور نسیم شمال با توجه به نوع مصالح و عملیات اجرایی و نوع ساختار و زیرسازی که انجام می‌شود در سطح کشور منحصر به فرد و از پروژه‌های شاخص محسوب می‌شود.

منبع: مهر

کد خبر 425906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.