۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطریه در اصفهان جمع‌آوری شد

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: در عید فطر ماه رمضان امسال مبلغ دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان زکات فطریه در استان اصفهان جمع‌آوری شد که دو میلیارد تومان آن توسط مؤسسات خیریه دارای مجوز و تحت نظارت بهزیستی و ۲۵۰ میلیون تومان هم توسط مراکز، واحدها و ادارات دولتی بهزیستی استان بوده است

علی اصغر شاهزیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مبالغ جمع‌آوری شده زکات فطریه در استان اصفهان اظهار کرد: ۲۰۰ صندوق در سطح استان برای جمع‌آوری زکات فطریه راه‌اندازی شد و در مجموع در عید فطر ماه رمضان امسال مبلغ دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان زکات فطره در استان اصفهان جمع‌آوری شد.

وی در تشریح این موضوع افزود: دو میلیارد تومان توسط مؤسسات خیریه دارای مجوز و تحت نظارت بهزیستی و ۲۵۰ میلیون تومان هم توسط مراکز، واحدها و ادارات دولتی بهزیستی استان جمع‌آوری شد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین پرداخت فطریه به صورت الکترونیکی بوده است، تصریح کرد: مردم استقبال خوبی در استفاده از روش‌های جمع‌آوری سامانه کد دستوری USSD داشتند همچنین در پایگاه‌های بهزیستی با استفاده از دستگاه کارتخوان استفاده از پول نقد به کمترین حد خود رسید.

وی در خصوص رشد میزان جمع‌آوری فطریه در مؤسسات و مراکز بهزیستی استان گفت: با توجه به اینکه هنوز آمار قطعی نشده اما به نظر می‌رسد میزان پرداخت فطریه به مؤسسات و مراکز بهزیستی با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل رشد مثبتی داشته است.

شاهزیدی با اشاره به اینکه آمار قطعی تا روزهای آینده مشخص می‌شود، اظهار کرد: معمولاً زکات فطریه را مردم در روز عید یا نهایتاً فردای روز عید پرداخت می‌کنند اما کفاره را ممکن است تا یک هفته بعد هم واریز کنند به همین دلیل ممکن است آمارهای بعدی متفاوت از این میزان باشد که دلیلش این است.

وی با بیان اینکه مبالغ جمع‌آوری شده برای رفع حاجت نیازمندان صرف می‌شود، افزود: همه این مبالغ به مصرف تأمین نیازهای همه مددجویان تحت پوشش بهزیستی اعم از درمان، اشتغال، مسکن، جهیزیه و دیگر نیازهای آنها می‌رسد چرا که نیاز نیازمندان مضاعف است و باید آن را تأمین کرد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان در خصوص تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی گفت: ۱۰ هزار خانواده نیازمند بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان هستند همچنین حدود ۱۲۵ هزار معلول هم تحت پوشش هستند که از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌کنند.

کد خبر 425903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.